Sodexo lanceert de nieuwe foodservice Modern Recipe
De nieuwe service Modern Recipe van Sodexo staat voor 'samen gezond en verrassend eten'. Aan de basis staan veelal plantaardige seizoensproducten van lokale Nederlandse leveranciers.
De foodservice is flexibel in te zetten: van een compleet restaurant tot een shop of vendingmachine. Modern Recipe sluit aan op de behoeftes van kenniswerkers in kantoren.
Voedselkennis
In de restaurants van APG in het bekende Edge Amsterdam West gebouw en in Heerlen is Modern Recipe gelanceerd. Op korte termijn starten ook enkele andere restaurants waar Sodexo de foodservices levert met Modern Recipe. Gasten weten steeds beter wat ze willen eten en de kennis over voeding wordt steeds groter. De vraag naar gezond en verantwoord eten op de werkplek neemt toe, zowel vanuit de opdrachtgevers als vanuit de medewerkers. Met Modern Recipe speelt Sodexo daarop in.
Diana Vredeveld - Buurman, IFM & Food Service Developer bij Sodexo Nederland: “Met Modern Recipe spelen we in op de behoefte van organisaties om mensen samen te brengen. Met een gevarieerd, sterk wisselend aanbod is er volop keuze voor iedere individu. Modern Recipe is niet alleen verrassend en gezond maar met deze nieuwe foodservice zetten we ons ook in om CO2-uitstoot steeds verder terug te dringen. Zo is het Waste Watch programma onderdeel van dit concept, waarmee Sodexo voedselverspilling meet, analyseert en reduceert. De gerechten die we aanbieden zijn veelal op basis van plantaardige eiwitten gemaakt met ingrediënten die zoveel mogelijk afkomstig zijn van lokale leveranciers. We willen verrassen, want lekker eten kan perfect zonder dierlijke eiwitten. Zo laten we onze gasten elke dag iets nieuws proeven en verleiden we ze tot andere keuzes.”
Lees meer op de website van Sodexo.
Highlights uit onderzoek Markt in Kaart
zondag 10 december
De perspectieven van opdrachtgevers, cateraars en gasten ontdek je in het onderzoek Markt in Kaart van The Food Office. ...
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...