Themadossier: Inrichting & Design

Inrichting & Design kan een belangrijke invloed hebben op zowel het geluk als op de gezondheid van de medewerker. Dat varieert van de invloed van licht en geluid tot gezondheidsbevorderend meubilair, groene aankleding en vloerbedekking. Daarnaast is en blijft ook de esthetiek van belang voor het imago van de organisatie.

In het themadossier Inrichting & Design treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Inrichting & Design? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.

De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!
Wil u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!

Meer informatie

Themadossier: Inrichting & Design
Zo ziet het perspectief van de cateraar eruit

Zo ziet het perspectief van de cateraar eruit

Je selectie van de cateraar is van grote invloed op de medewerkerstevredenheid en het succes van het werkplekconcept. Het belang van die keuze en de verschillen in de markt komen onder de aandacht in het onderzoek Markt in kaart van The Food Office.

Lees verder

In 5 stappen naar jouw nieuwe kantoor

In 5 stappen naar jouw nieuwe kantoor

Bij een verhuizing komt veel kijken, daar weten ze bij BUREAU VANDERVORM alles van. Ze hebben daarom alles voor je op een rij gezet in een handig document!

Lees verder

Een geweldige plek om te werken

Een geweldige plek om te werken

Bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) vindt een strategische heroriëntatie plaats. Bij de huisvestingsopgave maakt RVO daarbij gebruik van een zelf ontwikkelde aanpak, genaamd vraaggestuurd werken.

Lees verder

Duurzame missie in historische context

Duurzame missie in historische context

Nabij Amsterdam Centraal, vond Vandebron een nieuwe huisvesting waar zowel aan het gewenste karakter als duurzaamheid geen concessie is gedaan. Hollandse Nieuwe vertelt in dit artikel over hun ontwerp.

Lees verder

Van richting tot (her)inrichting

Van richting tot (her)inrichting

Hoe gaat het hybride werken en samenwerken er uitzien in de organisatie? En hoe ontmoeten medewerkers elkaar in de werkomgeving? Deze vragen beantwoorden Rob de Haas (foto) en Saskia Beekmans tijdens deze workshop.

Lees verder

De waarde van goede akoestiek voor het kantoor

De waarde van goede akoestiek voor het kantoor

Geluid staat steevast in de top 3 factoren die medewerkers als storend ervaren op kantoor. Tijdens de WorkPlace Academy's workshop akoestiek bespraken aanwezigen en experts hoe je dit op kan lossen.

Lees verder

De werkomgeving centraal in het aantrekken van talent

De werkomgeving centraal in het aantrekken van talent

Het aantrekken van nieuw talent is een uitdaging waar veel bedrijven mee geconfronteerd worden. In deze blog van HEVO vertellen zij hoe de werkomgeving daar in mee kan spelen.

Lees verder

Hoe kantoorinterieur het thuisgevoel beïnvloedt

Hoe kantoorinterieur het thuisgevoel beïnvloedt

In een krappe arbeidsmarkt, met een werkende populatie die steeds ouder wordt, en met meer en meer prikkels in de werkomgeving, zijn werkgevers zich steeds meer bewust van de duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Lees verder

Circulaire Plaza’s voor PwC Amsterdam

Circulaire Plaza’s voor PwC Amsterdam

Ontwerpbureau Powerplant creëerde voor PwC Amsterdam een circulaire coworking- en hospitality omgeving. Bij de interieurbouw kon Gielissen Interiors putten uit de PwC materialenpool.

Lees verder

Alvero levert topprestatie in Parijs

Alvero levert topprestatie in Parijs

Waar topsporters bezig zijn met wereldprestaties is ook deze SWP-Partner bezig met een prachtige prestatie in Parijs. Tijdens het evenement verzorgt Alvero meubilair voor werk-, vergader en ontspanningsplekken.

Lees verder

24 maart 2025: Praktische workshop akoestiek

24 maart 2025: Praktische workshop akoestiek

13:00 - 17:30

Nog 30 plaatsen beschikbaar

Easy Noise Control, De Meern

Koop nu je ticket

De toekomst van werkplekken

De toekomst van werkplekken

Alvero en Ditt werkte samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een flexibele kantooromgeving die aansluit bij de visie op de toekomst van werkplekken.

Lees verder

Nieuw kantoor helpt groeiplannen in regio versnellen

Nieuw kantoor helpt groeiplannen in regio versnellen

Op 10 minuten loopafstand van Eindhoven Centraal Station, betrok adviesbureau Turner & Townsend een nieuw kantoor. “Dit brengt ons dichterbij het snelst groeiende technische knooppunt voor investeringen in Nederland.”

Lees verder

 7 oktober 2024: Praktische workshop akoestiek

7 oktober 2024: Praktische workshop akoestiek

13:00 - 17:30

Nog 30 plaatsen beschikbaar

Easy Noise Control, De Meern

Koop nu je ticket

Terug naar boven