Highlights uit onderzoek Markt in Kaart
De perspectieven van opdrachtgevers, cateraars en gasten ontdek je in het onderzoek Markt in Kaart van The Food Office. En je haalt er nog veel meer inzichten uit.
In dit artikel geven we je drie highlights uit het onderzoek, onder andere de invloed die een cateraar heeft op tevredenheid en het succes van het werkplekconcept.
Grootste aanbod en actualiteit
Aan het onderzoek deden 17 cateraars mee. Duidelijk is dat er altijd minimaal 9 cateraars zijn die landelijk leveren, maar het grootste aanbod vind je in de Randstad. Buiten de Randstad kan arbeidskrapte deelname aan aanbestedingen beperken.
Een divers dienstenpalet blijkt noodzakelijk, door verschillende actualiteiten:
- Een fluctuerende bezetting
- Ruimtedynamiek, het samenvoegen van kantoorpanden
- Diverse behoeften vanuit verschillende generaties op de werkvloer
- Arbeidskrapte biedt kansen aan schaalbare oplossingen
Passende dienstverlening
Maar welke dienstverlening past nu uiteindelijk bij je bedrijf? Het onderzoek gaat in op aspecten als onbemand en arbeidsarm. Bij eerstgenoemde optie ligt de focus op gemak, op on-demand beschikbaarheid en datagedreven oplossingen. Een nadeel is dat je de versbeleving mist van bemande voorzieningen. Bij arbeidsarme oplossingen worden efficiënte processen gecombineerd, slimmere voorbereidingen zoals dark kitchens, een verschuiving van verse bereiding op locatie naar versbeleving.
Download nu
In het onderzoek Markt In Kaart lees je alles over het uitgebreide cateringpalet. Je downloadt hem gratis op de website van Smart WorkPlace.
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...
Een gezonde omgeving als sleutel tot geluk en welzijn
dinsdag 14 november
Hoe zorg je er als organisatie voor dat mensen je gebouw als gezond ervaren? Maud Savelsbergh, adviseur huisvesting bij ...