Kies je kandidaat uit de Directeurenwinkel
Smart WorkPlace partner ThunderMinds lanceert een nieuw businessmodel, de Directeurenwinkel. Daarbij mogen opdrachtgevers zelf de prijs bepalen voor de kandidaten uit het ThunderMinds aanbod.
Volgens Jasper Steffens (foto), algemeen directeur van ThunderMinds, gaat het om een unieke propositie die helemaal past bij deze tijd: “Met ThunderMinds hebben we de positie van de traditionele headhunter al willen doorbreken door in plaats van een match te vinden op basis van een CV, primair te kijken naar de drijfveren van de kandidaat en niet naar beschikbare posities. Dit levert veel waardevolle gesprekken met de beste C-level functionarissen van Nederland op. Inmiddels zijn in alle sectoren de beste bestuurders prominent lid van het ThunderMinds clubhuis.
Wij hebben hiermee nu een ‘magazijn’ opgebouwd met uiterst capabele en enthousiaste kandidaten voor management- en directiefuncties. Managers die in de kracht van hun leven heel goed weten wat ze niet meer willen en daardoor nog succesvoller kunnen zijn voor de opdrachtgever of investeerder. Met Directeurenwinkel bieden wij zoekende opdrachtgevers, in alle discretie die hoort bij ons vak, de mogelijkheid om in deze ‘etalage’ van toptalent samen te kijken naar een geschikte kandidaat op basis van een uitvoerig profiel. Functieprofielen van de topbureaus in Nederland zijn gemiddeld genomen zo slecht, dat het niet verwonderlijk is dat er op directieniveau zoveel mismatches voorkomen.
Nu liggen de bestuurders natuurlijk niet openlijk in de ‘etalage’: de kandidaten zijn via ThunderMinds bereikbaar. Het verschil met traditionele recruiting is dat het geen verzameling gepresenteerde CV’s is. Daardoor is de kans op een bijzondere match met de cultuur veel groter. Wij hebben vertrouwen in deze aanpak en dat bewijzen wij door geen vaste fee te vragen.”
En dat leidt volgens Steffens tot verbaasde reacties: “De eerste keer dat wij aan een Raad van Bestuur mededeelde dat zij zelf de toegevoegde waarde van de bemiddeling maar moesten bepalen, keken ze elkaar verwonderd aan, maar waren direct enthousiast. Een belangrijk verschil is dat niet geld als perverse prikkel de basis is voor de verbinding, maar de mensenkant. En dat brengt de opdrachtgevers en de kandidaten veel verder. Omdat het belangrijkste werk al is gedaan, namelijk op basis van gesprekken uitzoeken wat de potentiële kandidaat écht wil. Dan kost het minder tijd om in te schatten of het betreffende bedrijf daarin past, terwijl de kans op succes aanzienlijk groter is. Dat model past ook beter in de huidige tijdgeest.”
Highlights uit onderzoek Markt in Kaart
zondag 10 december
De perspectieven van opdrachtgevers, cateraars en gasten ontdek je in het onderzoek Markt in Kaart van The Food Office. ...
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...