Maak kennis met The Food Office
The Food Office en Smart WorkPlace werken samen aan een jaarlijks onderzoek over catering in de werkomgeving. Maar wie is The Food Office eigenlijk? En waarom zijn zij de juiste partij om dit onderzoek te doen?
The Food Office is een onafhankelijk adviesbureau voor alles wat met catering te maken heeft. Als onafhankelijk bureau zijn zij dan ook de perfecte partij om de markt eens onder de loep te nemen. Dit doen ze in een nieuw jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van eten en drinken als onderdeel van het facilitaire proces in de werkomgeving.
Kansen en ontwikkelingen
Voor de werkomgeving van de toekomst speelt de invulling van eten en drinken een belangrijke rol. The Food Office ziet verschillende kansen en ontwikkelingen, voornamelijk gericht op het samenkomen van mensen door middel van eten & drinken. Deze kansen worden aangedreven door diverse factoren, zoals de opkomst van hybride werkmodellen en de impact van COVID-19 op vitaliteit en gezondheid. Hoe zien we deze nieuwe werkomgeving? Als onafhankelijk adviesbureau in de wereld van eten & drinken constateren we een verschuiving in de rol van catering binnen werkomgevingen. Voorheen beschouwd als een secundaire en ondersteunende functie, zien we nu dat eten & drinken een prominentere en meer strategische rol gaat spelen.
Het traditionele “functionele” eetmoment evolueert naar een gelegenheid om sociale verbinding te stimuleren en de identiteit van een bedrijf uit te dragen via catering. Deze verandering biedt een kans om de tevredenheid van medewerkers te verhogen, bestaande medewerkers te behouden en nieuwe talenten aan te trekken. Het bewust vormgeven en uitvoeren van het beleid en de visie op eten & drinken is een steeds belangrijker aspect van bedrijfscultuur en employee branding. Want door middel van een sterke identiteit, bewuste keuzes en positionering van de invulling van eten en drinken binnen de werkomgeving erken je de diversiteit aan behoeften en culturen binnen jouw bedrijf. Doordat er zoveel mogelijkheden zijn kan je tegenwoordig een breed scala aan cateringopties aanbieden, variërend van een traditioneel bedrijfsrestaurant, delivery, grab & go tot onbemande voorzieningen. Het beter afstemmen van vraag en aanbod wordt steeds belangrijker voor werkgevers om de tevredenheid van medewerkers te waarborgen en de werkomgeving van de toekomst te optimaliseren.
De rol van The Food Office
The Food Office speelt cruciale rol in het vormgeven van de invulling van de juiste cateringdiensten in de werkomgeving door opdrachtgevers te ondersteunen en te adviseren. Onze werkwijze kenmerkt zich als volgt:
- Onze 4 pijlers: bij elke opdracht die wordt uitgevoerd focussen we op het bijdragen aan een van 4 verbeter pijlers: het verbeteren van de werkomgeving, verhogen van gezondheid & werkgeluk, het verduurzamen van het bedrijf en het versterken van de bedrijfsidentiteit. We gebruiken eten en drinken als een middel om verbinding te creëren en de pijlers te realiseren.
- Diversiteit aan opties afhankelijk van de bedrijfscultuur: we begrijpen dat elk bedrijf uniek is, daarom vinden we de juiste oplossing die aansluit bij de specifieke behoeften en cultuur van onze klanten. Hierbij moedigen we aan om kansen te grijpen en innovatieve cateringoplossingen te verkennen.
- Kennis van de markt en ondersteuning bij visie: met onze diepgaande kennis van de markt kunnen we onze klanten ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een visie voor hun cateringdiensten. We fungeren als een betrouwbare partner die helpt bij het afstemmen van vraag en aanbod en het verkennen van nieuwe mogelijkheden.
- Objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgever en leverancier: we handelen als een objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgevers en leveranciers, waarbij we streven naar transparantie en eerlijkheid in al onze relaties. Deze rol zorgt ervoor dat de behoeften van onze opdrachtgevers nauwkeurig worden begrepen en vervuld. Tegelijkertijd bewaken wij het realisme- en daarmee de werkbaarheid- van de wensen van de opdrachtgever in relatie tot de uitvoering door de leverancier. De belangen van beide contractpartners moeten in balans zijn.
- Onze kernwaarden: we zijn gedurfd betrokken, toegankelijk transparant, praktisch positief en met een doelgerichte drive. We zijn niet bang om uitdagingen aan te gaan en kansen te benutten in een dynamische markt. Met onze kernwaarden als leidraad, staan we stevig in onze schoenen en zijn we vastberaden om onze klanten te ondersteunen bij het navigeren door het complexe speelveld van cateringmogelijkheden.
Met deze punten kan The Food Office een voortrekkersrol spelen in het transformeren van de rol van catering in de werkomgeving van de toekomst.
Samenwerking met Smart WorkPlace
Onze deelname stelt ons in staat om toegang te krijgen tot een overvloed aan kennis en expertise van like-minded experts in het veld, waardoor we als adviseurs voortdurend kunnen blijven ontwikkelen en meegroeien met de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied. Daarnaast streven we ernaar waardevolle connecties te vormen binnen het platform. Door onze expertise te delen, kunnen we anderen inspireren en ondersteunen bij hun eigen keuzes, afwegingen en ontwikkelingen bij de juiste invulling van hun vraagstukken op het gebied van eten & drinken. Onze deelname aan Smart WorkPlace stelt ons in staat om ons perspectief te delen en bij te dragen aan de vormgeving van de toekomstige werkomgeving.
Daarnaast starten SmartWorkPlace en The Food Office dus een nieuw jaarlijks onderzoek. Het gezamenlijke onderzoek heeft als doel objectieve en actuele inzichten te bieden in de huidige staat van eten en drinken binnen de facilitaire sector. Met een focus op innovatie en relevantie streeft dit initiatief ernaar jaarlijks verrassende resultaten te presenteren die directe waarde bieden aan zowel opdrachtgevers als cateraars. Tevens biedt dit onderzoek een platform aan cateraars om hun unieke eigenschappen uit te lichten.
Meer artikelen van The Food Office
Highlights uit onderzoek Markt in Kaart
zondag 10 december
De perspectieven van opdrachtgevers, cateraars en gasten ontdek je in het onderzoek Markt in Kaart van The Food Office. ...
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...