Hoe helpt een Digital Twin bij het welzijn van medewerkers?
De gezondheid en het geluk van iedereen op de werkplek is inmiddels een veelbesproken onderwerp, maar dit betekent volgens EDGE Next niet dat er in de hele sector verandering is opgetreden.
Deze blog is onderdeel van een vier delige serie, deel een, twee en drie zijn hier te vinden.
Flexibel werken
Inmiddels zijn we ons allemaal terdege bewust van de tektonische verschuiving van "9-tot-5, maandag tot vrijdag" op kantoor naar een heel nieuw tijdperk van gepersonaliseerde hybride en flexibele werknemerservaringen. Na de pandemie willen werknemers flexibel blijven in hoe en waar ze werken en worstelen bedrijven met de vraag hoe ze het kantoor aantrekkelijker kunnen maken, beter kunnen inspelen op de behoeften van individuele functies en de kosten van onder- en overbelasting beter kunnen beheersen.
Volgens EDGE Next is er maar één manier om dit te doen: datagestuurde strategieën voor werkplekbeheer implementeren met slimme bouwtechnologieën.
Digital twin
Omdat de meeste organisaties zich richten op energie en huur, zien ze vaak over het hoofd dat besparingen die worden gerealiseerd door het welzijn van werknemers, de besparingen op de eerste twee gebieden aanzienlijk kunnen compenseren. Door gebouwen slim en leefbaarder te maken kan productiviteit met 5-10% verbeteren.
Dit kan ingericht worden door het creëren van een Digital Twin van een organisaties ruimtes die structuur, vloeren, kamers, enz. virtueel vertegenwoordigt. Vanaf hier worden de verzamelde gegevens gevisualiseerd op een dashboard dat aanvullende rapporten kan genereren met bruikbare inzichten over bijvoorbeeld bezetting en hoe een ruimte gebruikt wordt. Deze inzichten kunnen ingezet worden om een prettige werkomgeving te creëren. Hierdoor ontstaat een grotere wens van werknemers om op kantoor te werken.
Lees de volledige blog-serie hier.
Meer artikelen van EDGE Next
Highlights uit onderzoek Markt in Kaart
zondag 10 december
De perspectieven van opdrachtgevers, cateraars en gasten ontdek je in het onderzoek Markt in Kaart van The Food Office. ...
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...