Maak kennis met The Food Office

4 min

 

Maak kennis met The Food Office

The Food Office en Smart WorkPlace werken samen aan een jaarlijks onderzoek over catering in de werkomgeving. Maar wie is The Food Office eigenlijk? En waarom zijn zij de juiste partij om dit onderzoek te doen?

The Food Office is een onafhankelijk adviesbureau voor alles wat met catering te maken heeft. Als onafhankelijk bureau zijn zij dan ook de perfecte partij om de markt eens onder de loep te nemen. Dit doen ze in een nieuw jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van eten en drinken als onderdeel van het facilitaire proces in de werkomgeving.

Kansen en ontwikkelingen

Voor de werkomgeving van de toekomst speelt de invulling van eten en drinken een belangrijke rol. The Food Office ziet verschillende kansen en ontwikkelingen, voornamelijk gericht op het samenkomen van mensen door middel van eten & drinken. Deze kansen worden aangedreven door diverse factoren, zoals de opkomst van hybride werkmodellen en de impact van COVID-19 op vitaliteit en gezondheid. Hoe zien we deze nieuwe werkomgeving? Als onafhankelijk adviesbureau in de wereld van eten & drinken constateren we een verschuiving in de rol van catering binnen werkomgevingen. Voorheen beschouwd als een secundaire en ondersteunende functie, zien we nu dat eten & drinken een prominentere en meer strategische rol gaat spelen.

Het traditionele “functionele” eetmoment evolueert naar een gelegenheid om sociale verbinding te stimuleren en de identiteit van een bedrijf uit te dragen via catering. Deze verandering biedt een kans om de tevredenheid van medewerkers te verhogen, bestaande medewerkers te behouden en nieuwe talenten aan te trekken. Het bewust vormgeven en uitvoeren van het beleid en de visie op eten & drinken is een steeds belangrijker aspect van bedrijfscultuur en employee branding. Want door middel van een sterke identiteit, bewuste keuzes en positionering van de invulling van eten en drinken binnen de werkomgeving erken je de diversiteit aan behoeften en culturen binnen jouw bedrijf. Doordat er zoveel mogelijkheden zijn kan je tegenwoordig een breed scala aan cateringopties aanbieden, variërend van een traditioneel bedrijfsrestaurant, delivery, grab & go tot onbemande voorzieningen. Het beter afstemmen van vraag en aanbod wordt steeds belangrijker voor werkgevers om de tevredenheid van medewerkers te waarborgen en de werkomgeving van de toekomst te optimaliseren.

De rol van The Food Office

The Food Office speelt cruciale rol in het vormgeven van de invulling van de juiste cateringdiensten in de werkomgeving door opdrachtgevers te ondersteunen en te adviseren. Onze werkwijze kenmerkt zich als volgt:

  1. Onze 4 pijlers: bij elke opdracht die wordt uitgevoerd focussen we op het bijdragen aan een van 4 verbeter pijlers: het verbeteren van de werkomgeving, verhogen van gezondheid & werkgeluk, het verduurzamen van het bedrijf en het versterken van de bedrijfsidentiteit. We gebruiken eten en drinken als een middel om verbinding te creëren en de pijlers te realiseren.
  2. Diversiteit aan opties afhankelijk van de bedrijfscultuur: we begrijpen dat elk bedrijf uniek is, daarom vinden we de juiste oplossing die aansluit bij de specifieke behoeften en cultuur van onze klanten. Hierbij moedigen we aan om kansen te grijpen en innovatieve cateringoplossingen te verkennen.
  3. Kennis van de markt en ondersteuning bij visie: met onze diepgaande kennis van de markt kunnen we onze klanten ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een visie voor hun cateringdiensten. We fungeren als een betrouwbare partner die helpt bij het afstemmen van vraag en aanbod en het verkennen van nieuwe mogelijkheden.
  4. Objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgever en leverancier: we handelen als een objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgevers en leveranciers, waarbij we streven naar transparantie en eerlijkheid in al onze relaties. Deze rol zorgt ervoor dat de behoeften van onze opdrachtgevers nauwkeurig worden begrepen en vervuld. Tegelijkertijd bewaken wij het realisme- en daarmee de werkbaarheid- van de wensen van de opdrachtgever in relatie tot de uitvoering door de leverancier. De belangen van beide contractpartners moeten in balans zijn.
  5. Onze kernwaarden: we zijn gedurfd betrokken, toegankelijk transparant, praktisch positief en met een doelgerichte drive. We zijn niet bang om uitdagingen aan te gaan en kansen te benutten in een dynamische markt. Met onze kernwaarden als leidraad, staan we stevig in onze schoenen en zijn we vastberaden om onze klanten te ondersteunen bij het navigeren door het complexe speelveld van cateringmogelijkheden.

Met deze punten kan The Food Office een voortrekkersrol spelen in het transformeren van de rol van catering in de werkomgeving van de toekomst.

Samenwerking met Smart WorkPlace

Onze deelname stelt ons in staat om toegang te krijgen tot een overvloed aan kennis en expertise van like-minded experts in het veld, waardoor we als adviseurs voortdurend kunnen blijven ontwikkelen en meegroeien met de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied. Daarnaast streven we ernaar waardevolle connecties te vormen binnen het platform. Door onze expertise te delen, kunnen we anderen inspireren en ondersteunen bij hun eigen keuzes, afwegingen en ontwikkelingen bij de juiste invulling van hun vraagstukken op het gebied van eten & drinken. Onze deelname aan Smart WorkPlace stelt ons in staat om ons perspectief te delen en bij te dragen aan de vormgeving van de toekomstige werkomgeving.

Daarnaast starten SmartWorkPlace en The Food Office dus een nieuw jaarlijks onderzoek. Het gezamenlijke onderzoek heeft als doel objectieve en actuele inzichten te bieden in de huidige staat van eten en drinken binnen de facilitaire sector. Met een focus op innovatie en relevantie streeft dit initiatief ernaar jaarlijks verrassende resultaten te presenteren die directe waarde bieden aan zowel opdrachtgevers als cateraars. Tevens biedt dit onderzoek een platform aan cateraars om hun unieke eigenschappen uit te lichten.

Delen:

Meer nieuws

Eindbeslissers massaal aanwezig

Eindbeslissers massaal aanwezig

donderdag 6 maart

Nu al – 6 weken voor de WorkPlace Xperience – zijn al meer dan 500 deelnemers geregistreerd. En nog belangrijker: ...

Lees meer

Hoe ontwikkel ik een multifunctionele accommodatie?

Hoe ontwikkel ik een multifunctionele accommodatie?

donderdag 6 maart

Leer alles over dit ondewerp tijdens de studiedag van HEVO. De studiedag is bedoeld voor bestuurders, beleidsmakers, projectleiders/managers ...

Lees meer

Duizend circulaire werkplekken voor Movares Group

Duizend circulaire werkplekken voor Movares Group

woensdag 5 maart

De uitvraag van Movares was zeer uitdagend: 1.000 circulaire werkplekken. Een interview over de uitdaging en het resultaat ...

Lees meer

SWP Talks #58: Employee Experience

SWP Talks #58: Employee Experience

woensdag 5 maart

Employee experience betekent meer dan alleen een goede koffiebar. Het is een belangrijk onderwerp in de moderne werkomgeving. ...

Lees meer

Ontwikkel je skills in workplace management

Ontwikkel je skills in workplace management

dinsdag 4 maart

Op 26 maart start de vernieuwde Basiscursus WorkPlace Management met een kennismakingsbijeenkomst. Een van de docenten, ...

Lees meer

Essentie van integrale businesscases (deel 2)

Essentie van integrale businesscases (deel 2)

dinsdag 4 maart

Dit artikel is een vervolg van deel 1 van de essentie van integrale businesscases, in dit artikel publiceerden Theo ...

Lees meer

Babyboomers en een gastvrij ontvangst

Babyboomers en een gastvrij ontvangst

maandag 3 maart

De verschillende generaties op kantoor, hoe breng je ze in verbinding? In deze artikelenreeks vertelt Petra de West, Business ...

Lees meer

Van monumentaal pand naar werkplek

Van monumentaal pand naar werkplek

donderdag 27 februari

Hoe maak je van een monumentaal pand een moderne werkomgeving? AENC vertelt over de transformatie van zorginstelling IJsselheem ...

Lees meer

Michael Kortekaas: energie, focus en veerkracht

Michael Kortekaas: energie, focus en veerkracht

donderdag 27 februari

Hoe houd je je energiebatterijen opgeladen, een gezond werk-privé balans en focus op de dingen die je wilt bereiken? ...

Lees meer

Durf te kiezen: gebruik gaat boven bezit

Durf te kiezen: gebruik gaat boven bezit

woensdag 26 februari

Flexibele werkomgevingen zijn een belangrijk onderdeel van de moderne werkomgeving. In gesprek met Robin Paul van Eck, Marketing ...

Lees meer

Als partners elkaar strategie verwezenlijken

Als partners elkaar strategie verwezenlijken

woensdag 26 februari

Het realiseren en vervolgens beheren en onderhouden van locaties voor hoger en academisch onderwijs vereist specifieke expertise. ...

Lees meer

Fietser kan flínk besparen volgens IWG

Fietser kan flínk besparen volgens IWG

dinsdag 25 februari

Woon-werkverkeer verandert razendsnel. Onlangs werd duidelijk dat steeds meer Nederlandse forensen de fiets pakken, dankzij ...

Lees meer

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

dinsdag 25 februari

Verhuizen van kantoor, extern maar ook intern, is een belangrijke onderneming. Daarom heeft Martsprojecten de belangrijkste ...

Lees meer

Michiel Otto nieuwe directievoorzitter van HEVO

Michiel Otto nieuwe directievoorzitter van HEVO

maandag 24 februari

Per 1 mei 2025 zal Michiel Otto de rol van directievoorzitter bij HEVO overnemen van Ewoud van der Sluis, die na een succesvolle ...

Lees meer

Circulaire hotspot op Schiphol Trade Park

Circulaire hotspot op Schiphol Trade Park

vrijdag 21 februari

Op deze locatie wordt gewerkt aan innovatie, duurzaamheid en samenwerking, om de toekomst vorm te geven. Dit is New Terra, ...

Lees meer

SWP Magazine #14: Lees hem hier

SWP Magazine #14: Lees hem hier

donderdag 20 februari

De 14e editie van het SWP Magazine is uit! Met praktische info over de samenwerking en het vormgeven van de toekomstbestendige ...

Lees meer

ISS Sustainability Day: de urgentie van duurzaamheid

ISS Sustainability Day: de urgentie van duurzaamheid

donderdag 20 februari

Door verantwoordelijkheid te nemen en lef te tonen komen ecologische en sociale transities dichterbij. Maar de sleutel voor ...

Lees meer

Gezonder naar werk met Health2Work op de WPX

Gezonder naar werk met Health2Work op de WPX

donderdag 20 februari

Gezonde, vitale en gelukkige medewerkers, daar zet Health2Work zich voor in. Hoe ze dat doen laten ze zien tijdens de WorkPlace ...

Lees meer

Studiereis ‘Campussen, innovatiedistricten en start-up hubs’

Studiereis ‘Campussen, innovatiedistricten en start-up ...

woensdag 19 februari

Na vier succesvolle eerdere edities, organiseren Bt en Twynstra Gudde op woensdag 2 en donderdag 3 april 2025 een nieuwe, ...

Lees meer

Vergaderen zoals het bedoeld is: efficiënt, duurzaam en zonder verspilling

Vergaderen zoals het bedoeld is: efficiënt, duurzaam en ...

woensdag 19 februari

In het e-zine 'sociale duurzaamheid' kon een onderwerp niet missen: vergaderen. Vergaderen staat zo centraal op kantoor ...

Lees meer

Terug naar boven