Nieuw crisisplatform voor operationele continuïteit van kritische gebouwen en organisaties
Smart WorkPlace partner softwareleverancier Spacewell, studiebureau Arcadis, innovatiepartner Made en communicatiepartner Social Seeder hebben een nieuw crisisplatform gelanceerd: www.B2Building.help.
Het internationale platform www.B2Building.help is opgezet omdat sommige onderhoudsfirma’s en toeleveranciers ten gevolge van overheidsmaatregelen in verband met het Covid19-virus genoodzaakt zijn hun deuren tijdelijk te sluiten waardoor de operationele continuïteit van gebouwen of organisaties in het gedrang kan komen.
Het platform, dat permanent bemand wordt, is een digitaal meldpunt voor dringende interventies van bedrijven met een kritieke missie zoals ziekenhuizen, rusthuizen, winkelketens en distributiecentra. Het meldpunt wil de schakel zijn tussen deze organisaties enerzijds en anderzijds onderhoudsfirma's en leveranciers. Zij kunnen zich eenvoudig op het platform registreren.
Arcadis, Spacewell en Made werkten voordien al samen voor facility management en adviesverlening voor het onderhoud van gebouwen en infrastructuur. Ze voelden de noodzaak om hun expertise en connecties samen te brengen in deze tijden van crisis.
Drie stappen
Op de site doorlopen zowel bedrijf als leverancier drie stappen.
Bedrijf
Stap 1: Meld u aan als organisatie: stel uw vraag
Stap 2: U wordt doorverwezen naar de voor u gepaste leverancier in de omgeving.
Stap 3: De uitvoering vindt plaats na afspraak met u en volgens alle geldende veiligheidsvoorschriften.
Leverancier
Stap 1: Meld u aan als leverancier: selecteer uw diensten.
Stap 2: Na controle wordt u toegevoegd in onze database en komt u in aanmerking voor potentiële interventies.
Stap 3: Na toekenning dient u zelf contact op te nemen met de klant voor verdere afhandeling in overeenstemming met alle geldende veiligheidsvoorschriften.
Voorwaarden
De interventie hangt af van enkele voorwaarden:
- De bedrijfsvoering van het bedrijf in kwestie komt in het gedrang door een probleem aan het gebouw en/of de bijbehorende installaties. Het mag niet gaan om gepland preventief onderhoud.
- De veiligheid van mensen en/of het bedrijf in kwestie komt in het gedrang door een probleem aan het gebouw en/of de bijbehorende installaties.
- De reguliere onderhoudsfirma kan geen interventie uitvoeren.
- Het B2B Building Support Center wil evenwel geen interferentie met bestaande onderhoudscontracten in het leven roepen.
- Het eigen (onderhouds)personeel is niet beschikbaar.
- De deelnemende bedrijven maken afspraken om de interventies te factureren volgens bestaande de procedure van interventieopdrachten.
Meer artikelen van Spacewell
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...
Succesvoorbeelden gezonde en circulaire werkomgevingen
dinsdag 21 november
Een circulaire en gezonde werkomgeving is allerminst een utopie. Dat bleek tijdens SWP op Locatie bij Tarkett in Waalwijk, ...