Ictoria en Xtoria versterken de missie van DeFaCo

Vanaf 1 februari 2025 maken Ictoria en Xtoria deel uit van DeFaCo B.V., het moederbedrijf van Breedweer, De Ster en Jaro. Deze stap versterkt DeFaCo’s missie om de arbeidsmarkt inclusiever en toegankelijker te maken.
Ictoria blijft onder eigen naam opereren, terwijl Xtoria volledig wordt geïntegreerd. Oprichtster Nadia van den Heuvel gaat de rol van impactmanager vervullen bij DeFaCo.
Systeemverandering in een stroomversnelling
Xtoria biedt jobcoaching en begeleidingstrajecten voor mensen met een vermeende afstand tot de arbeidsmarkt, met als doel hen duurzaam aan werk te helpen. Voor DeFaCo betekent de overname een versterking van haar maatschappelijke missie: meer grip op de keten, meer mogelijkheden om impactgericht te werken en een directe bijdrage aan een inclusieve arbeidsmarkt. “Met leerwerktrajecten in sectoren zoals ICT, development, facilitair en marketing geven we mensen niet alleen een baan, maar een toekomst,” aldus Jack Stuifbergen, commercieel directeur van DeFaCo.
De kracht van inclusie
Nadia is een voorvechter van een inclusieve arbeidsmarkt. “Samen kunnen we bij DeFaCo nog meer mensen begeleiden naar duurzame arbeid en zelfstandigheid,” aldus Nadia. Jack voegt toe: “Nadia is een aanjager en ambassadeur voor mensen in kwetsbare posities. Ze begeleidt niet alleen mensen naar werk, maar daagt organisaties uit om inclusie écht te omarmen.”
Meer impact, dezelfde missie
Voor medewerkers van Ictoria verandert er niets, maar impactmakers krijgen de kans om op een driedimensionale manier impact te maken door gebruik te maken van alle labels van DeFaCo. Xtoria wordt geïntegreerd binnen DeFaCo, wat de effectiviteit van jobcoaching en leerwerktrajecten vergroot. “Deze overname sluit naadloos aan bij onze strategie om werk voor iedereen toegankelijk te maken. Samen zetten we een nieuwe stap naar een sociale en duurzame arbeidsmarkt,” aldus Stuifbergen.
Gesteund door Impact door Groei
De overname van Ictoria en Xtoria wordt mede mogelijk gemaakt door Impact door Groei, een programma van FNO dat bedrijven helpt bij de overgang naar een impact-gedreven bedrijfsvoering. “Deze samenwerking laat zien hoe we de sector gezamenlijk kunnen transformeren,” zegt Jack Stuifbergen.