HEYDAY en ArrangeGroup bundelen krachten

3 min

 

<span>HEYDAY en ArrangeGroup bundelen krachten</span>

HEYDAY Facility Management en ArrangeGroup slaan de handen ineen. De nieuwe organisatie wordt de grootste facilitair aanbieder van interim- en consultancy dienstverlening in Nederland

Alle activiteiten van ArrangeGroup worden opgenomen in de services op het gebied van integrated facility management, consultancy-, interim- en hospitality dienstverlenging van HEYDAY. Hierdoor groeit het bedrijf uit tot 700 medewerkers en is daarmee de grootste facilitair aanbieder van interim en consultancy dienstverlening en een sterkere speler in de IFM-markt in Nederland. Ook Arjan Elst en Sander Koop, eigenaren van ArrangeGroup, gaan nieuwe functies vervullen binnen het managementteam van HEYDAY. Met deze krachtenbundeling vergroot HEYDAY haar slagkracht en wordt de organisatiecultuur verder verrijkt.

Meer aandacht voor facilitair management

HEYDAY en ArrangeGroup kennen veel overeenkomsten, zoals hun gedeelde gedrevenheid en liefde voor het facilitaire vak. Beide bedrijven kennen daarnaast een complementaire cultuur, waardoor HEYDAY en ArrangeGroup elkaar aanvullen. HEYDAY is procesgeoriënteerd en gestructureerd, hanteert een onderzoeksmatige aanpak en heeft een sterk facilitair fundament. ArrangeGroup is een ondernemende, innoverende en actiegerichte organisatie. Het combineren van deze krachten biedt de basis voor de overname, waarmee ArrangeGroup opgaat in HEYDAY Facility Management.

“Dat we elkaar zo goed weten aan te vullen, zorgt er onder meer voor dat we nu uitgroeien tot de grootste consultancy- en interim dienstverlener op facilitair gebied in Nederland. Bovendien breiden we ons IFM-portfolio verder uit met aansprekende opdrachtgevers”, vertelt Remko Stolk, Algemeen Directeur bij HEYDAY. “ArrangeGroup heeft altijd ongekend ondernemerschap laten zien en dat is iets wat bij HEYDAY ook hoog in het vaandel staat. Gezamenlijk zijn we flexibeler en kunnen zo nog sneller inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt.”

“De kennis en procesmatige aanpak van HEYDAY vult het ondernemende en enthousiasme van ArrangeGroup aan, en andersom. Voor onze medewerkers en klanten heeft het samengaan direct meerwaarde. Bovendien zijn we als werkgever aantrekkelijker door de cultuurmix en een breed portfolio aan projecten en klanten”, licht Arjan Elst, mede-eigenaar van ArrangeGroup, toe. “Daarbij is HEYDAY onderdeel van ADG dienstengroep, een familiebedrijf dat de strategie heeft om te bouwen aan een duurzame onderneming voor de volgende generatie.”

Gecombineerde kennis en expertise

Doordat ArrangeGroup opgaat in HEYDAY, wordt het aantal consultancy- en interim professionals verdubbeld en neemt de beschikbare kennis en expertise eveneens toe. Volgens beide bedrijven past dit bij de ontwikkelingen van het vakgebied en de vraag vanuit de markt. Sander Koop, mede-eigenaar van ArrangeGroup: “Er is steeds meer behoefte aan gedegen consultancy- en interim experts. Voor veel organisaties vormt dit, zeker in onzekere tijden, de nodige verlichting in de continue zoektocht naar nieuw talent. Door het beste van beide werelden te bundelen, zijn we wendbaarder en kunnen we onze klanten in elke situatie de juiste aanpak bieden. Ook onze IFM- en hospitality klanten profiteren hiervan.”

Daarnaast heeft het facilitaire vakgebied volgens de twee partijen het afgelopen jaar een boost gekregen. “Het belang van die expertise wordt steeds meer ingezien. Facilitaire experts zijn steeds vaker in de boardroom terug te vinden. Dit heeft door de uitbraak van het coronavirus bovendien een extra impuls gehad”, legt Koop uit. “Het zorgt duidelijk voor een professionalisering van het vak, en daar sluit deze overname naadloos op aan.”

Op de foto: Van links naar rechts Sander Koop, Arjan Elst en Remko Stolk.

Delen:

Meer workplace management

Leer alles over WorkPlace Management

Leer alles over WorkPlace Management

dinsdag 15 oktober

Leer alles over workplace management met experts zoals onder andere Jan Gerard Hoendervanger. Op 13 november start de vernieuwde ...

Lees meer

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire kosten blijven stijgen

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire ...

vrijdag 21 juni

In deze blog vertelt consultant Ischa Detiger over het ravijnjaar, wat betekent dit voor de facilitaire dienstverlening ...

Lees meer

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

dinsdag 11 juni

Waar de ene Overijsselse zorgorganisatie al resultaten heeft geboekt op het gebied van verduurzaming, is het andere greenteam ...

Lees meer

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

woensdag 20 maart

Elke maand gaan we met een expert van Heijmans dieper in op een onderdeel van assetmanagement. In deze blog gaat Michael ...

Lees meer

<span class='normaltextrun'><span>Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie</span></span>

Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie

dinsdag 23 januari

Op 17 januari 2024 vond de Stand-Up van Smart WorkPlace plaats bij TwynstraGudde in Amersfoort. Partners en experts deelden ...

Lees meer

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract te sluiten

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract ...

donderdag 14 december

Ruim 1.9 miljoen vierkante meter aan vastgoed zal integraal beheerd en onderhouden worden door Heijmans.

Lees meer

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

woensdag 27 september

De kosten van facilitaire dienstverlening stijgen met 8% naar € 530,- per verhuurbare vierkante meter (vvo) exclusief ...

Lees meer

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

dinsdag 26 september

Binnen de snel veranderende wereld hebben organisaties continu te maken met nieuwe facilitaire uitdagingen, veranderingen ...

Lees meer

Gastvrij ontvangst kan je leren!

Gastvrij ontvangst kan je leren!

vrijdag 2 juni

Een gastvrij ontvangst is een belangrijke voorwaarde voor een inspirerende omgeving, maar dit gastvrije ontvangst bereikt ...

Lees meer

De grondige aanpak van de kansenkaart

De grondige aanpak van de kansenkaart

dinsdag 23 mei

In deze blog van Draaijer gaan Ingeborg Leene en Anniek Dijkstra in op het opzetten van de juiste vervolgstappen bij het ...

Lees meer

Van visie tot realisatie

Van visie tot realisatie

dinsdag 9 mei

‘Een aanspreekpunt tijdens het gehele proces waarmee we de opdrachtgever ontzorgen’. Dat is de kern van YNNO’s ...

Lees meer

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

dinsdag 18 april

SOLVED doet alles wat nodig is om een kantoor te realiseren dat aansluit op ieders wensen. Zowel in vastgoed als in werkplekadvies. ...

Lees meer

Performance management: sturen op input, output en outcome

Performance management: sturen op input, output en outcome

dinsdag 4 april

Onlangs organiseerde SWP een podcast over performance management. Voor Theo van der Voordt aanleiding om onderstaand artikel ...

Lees meer

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

dinsdag 4 oktober

We zitten in het midden van grote veranderingen in onze relatie met werk. Als onderdeel van deze verandering is er een grotere ...

Lees meer

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

vrijdag 9 september

Trendrapport: Hoe staan we er voor na 100 dagen hybride-werken. VFM Facility Experts kijken naar hoe verschillende opdrachtgevers ...

Lees meer

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 8 september

Hollandse Nieuwe gelooft dat de fysieke omgeving de plek is waar men het beste leert en creëert. Als partner van Smart ...

Lees meer

Van sensor tot inzicht – deel 9

Van sensor tot inzicht – deel 9

woensdag 31 augustus

In het negende deel van deze blogserie bespreekt Frederik Joustra van Spacewell sensorgegevens, ...

Lees meer

De toekomst van teams (3/3)

De toekomst van teams (3/3)

maandag 29 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het derde deel, geschreven ...

Lees meer

De toekomst van teams (2/3)

De toekomst van teams (2/3)

maandag 22 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het tweede deel, geschreven ...

Lees meer

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen ...

donderdag 18 augustus

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor: dinsdag en donderdag zijn daarbij vaste dagen, ...

Lees meer

Terug naar boven