Partnership wordt in dienstverlening steeds belangrijker

3 min

 

Partnership wordt in dienstverlening steeds belangrijker

In de huidige transitie naar het ‘nieuwe normaal’ is het van belang om samen op te trekken. Dat stelt Smart WorkPlace partner D&B The Facility Group in onderstaand artikel.

Termen als ‘Clubhuis’, ‘Hybride werken’, ‘Het nieuwe normaal’ en ‘Bedrijfs-DNA’, vliegen je in vakbladen en op sociale media van alle kanten om de oren. Iedereen tracht een voorspelling te doen over wat er gaat komen (of er misschien al is?) zodra de COVID-19 perikelen ingedamd zijn. Het werkelijke feit is echter dat niemand deze wijsheid in pacht heeft. Natuurlijk kunnen we een verwachting scheppen als we kijken naar de huidige situatie. Thuiswerken is genormaliseerd en voor sommige bedrijven, personen of werkzaamheden is deze ontwikkeling zelfs een verademing. Het kantoor zal desondanks een cruciale rol blijven spelen in de verbinding tussen het bedrijf en haar werknemers, maar ook tussen medewerkers onderling. De rol van het kantoor is binnen veel organisaties al aan het veranderen. Dit betekent simpelweg dat er ook keuzes gemaakt moeten worden op het vlak van inrichting en dienstverlening.

Voor vele facilitaire aanbieders is het hoogstwaarschijnlijk een onrustige periode. ‘One-size-fits-all’ is al geruime tijd uit de mode. Dus vragen als; Op welke trends & ontwikkelingen zetten we in? Welk niveau dienstverlening slaat aan? Hoe gaan we om met de gewijzigde kantoorfunctie? Hoe ontzorgen wij onze opdrachtgever optimaal?, passeren dagelijks de revue bij facilitaire aanbieders. Met als doel de dienstverlening maximaal aan te laten sluiten bij de (veranderde) behoefte van opdrachtgever en haar werknemers. Maar zoals eerder beschreven, is er nog veel onduidelijk. Eén ding staat echter vast, ‘Partnership’ blijft een essentieel onderdeel van de geleverde dienstverlening en zal steeds meer het verschil maken. Een heerlijk cliché, dat meer dan ooit van toepassing gaat zijn. In de huidige situatie is het van belang om samen op te trekken. Waarbij ruimte is voor eerlijkheid, transparantie, maatwerk, innovatie en flexibiliteit. Maar ook voor pilots, inhoudelijke discussie en zelfs voor een inschattingsfoutje. Hoe we met deze elementen binnen onze samenwerking omgaan, bepaalt uiteindelijk het succes van het partnerschip en dus de kwaliteit van de geleverde dienstverlening.

Als praktische invulling op bovenstaande, kunnen wij ‘partnership’ bijvoorbeeld kracht bijzetten door ‘synergie van diensten’. Dit is een ontwikkeling in de facilitaire branche die al geruime tijd gaande was en door COVID-19 in een nog hogere versnelling is gekomen. Op deze wijze worden financiële, conceptuele, operationele en kwalitatieve voordelen gerealiseerd. Denk hierbij aan het integreren van receptie, food en koffie. En dan niet van een middelmatig niveau natuurlijk… Echte five star hospitality, aangevuld met een gevarieerd en kwalitatief aanbod van eten & professionele Barista koffie. Vanzelfsprekend niet voor iedere locatie geschikt, maar voor bijvoorbeeld de middelgrote hoogwaardige multi-tenant kantoorpanden dé uitkomst! ‘Hotelisering’ van het kantoor noemen we dit. Het resultaat mag er dan ook zijn. Een doorgaans saaie doorloopruimte transformeert tot een fraaie en gezellige verblijfsruimte. Een soort hotellobby. Door deze diensten vanuit één counter aan te bieden, zijn de investeringen te overzien en kan er flink bespaard worden op operationele kosten. Voeg hier prettige zitplaatsen, een paar co-work plekken en enkele vergaderzaaltjes aan toe en het bruisende sociale hart van de locatie is geboren.

Delen:

Meer workplace management

Leer alles over WorkPlace Management

Leer alles over WorkPlace Management

dinsdag 15 oktober

Leer alles over workplace management met experts zoals onder andere Jan Gerard Hoendervanger. Op 13 november start de vernieuwde ...

Lees meer

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire kosten blijven stijgen

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire ...

vrijdag 21 juni

In deze blog vertelt consultant Ischa Detiger over het ravijnjaar, wat betekent dit voor de facilitaire dienstverlening ...

Lees meer

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

dinsdag 11 juni

Waar de ene Overijsselse zorgorganisatie al resultaten heeft geboekt op het gebied van verduurzaming, is het andere greenteam ...

Lees meer

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

woensdag 20 maart

Elke maand gaan we met een expert van Heijmans dieper in op een onderdeel van assetmanagement. In deze blog gaat Michael ...

Lees meer

<span class='normaltextrun'><span>Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie</span></span>

Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie

dinsdag 23 januari

Op 17 januari 2024 vond de Stand-Up van Smart WorkPlace plaats bij TwynstraGudde in Amersfoort. Partners en experts deelden ...

Lees meer

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract te sluiten

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract ...

donderdag 14 december

Ruim 1.9 miljoen vierkante meter aan vastgoed zal integraal beheerd en onderhouden worden door Heijmans.

Lees meer

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

woensdag 27 september

De kosten van facilitaire dienstverlening stijgen met 8% naar € 530,- per verhuurbare vierkante meter (vvo) exclusief ...

Lees meer

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

dinsdag 26 september

Binnen de snel veranderende wereld hebben organisaties continu te maken met nieuwe facilitaire uitdagingen, veranderingen ...

Lees meer

Gastvrij ontvangst kan je leren!

Gastvrij ontvangst kan je leren!

vrijdag 2 juni

Een gastvrij ontvangst is een belangrijke voorwaarde voor een inspirerende omgeving, maar dit gastvrije ontvangst bereikt ...

Lees meer

De grondige aanpak van de kansenkaart

De grondige aanpak van de kansenkaart

dinsdag 23 mei

In deze blog van Draaijer gaan Ingeborg Leene en Anniek Dijkstra in op het opzetten van de juiste vervolgstappen bij het ...

Lees meer

Van visie tot realisatie

Van visie tot realisatie

dinsdag 9 mei

‘Een aanspreekpunt tijdens het gehele proces waarmee we de opdrachtgever ontzorgen’. Dat is de kern van YNNO’s ...

Lees meer

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

dinsdag 18 april

SOLVED doet alles wat nodig is om een kantoor te realiseren dat aansluit op ieders wensen. Zowel in vastgoed als in werkplekadvies. ...

Lees meer

Performance management: sturen op input, output en outcome

Performance management: sturen op input, output en outcome

dinsdag 4 april

Onlangs organiseerde SWP een podcast over performance management. Voor Theo van der Voordt aanleiding om onderstaand artikel ...

Lees meer

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

dinsdag 4 oktober

We zitten in het midden van grote veranderingen in onze relatie met werk. Als onderdeel van deze verandering is er een grotere ...

Lees meer

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

vrijdag 9 september

Trendrapport: Hoe staan we er voor na 100 dagen hybride-werken. VFM Facility Experts kijken naar hoe verschillende opdrachtgevers ...

Lees meer

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 8 september

Hollandse Nieuwe gelooft dat de fysieke omgeving de plek is waar men het beste leert en creëert. Als partner van Smart ...

Lees meer

Van sensor tot inzicht – deel 9

Van sensor tot inzicht – deel 9

woensdag 31 augustus

In het negende deel van deze blogserie bespreekt Frederik Joustra van Spacewell sensorgegevens, ...

Lees meer

De toekomst van teams (3/3)

De toekomst van teams (3/3)

maandag 29 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het derde deel, geschreven ...

Lees meer

De toekomst van teams (2/3)

De toekomst van teams (2/3)

maandag 22 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het tweede deel, geschreven ...

Lees meer

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen ...

donderdag 18 augustus

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor: dinsdag en donderdag zijn daarbij vaste dagen, ...

Lees meer

Terug naar boven