Facility management als drijvende kracht voor duurzame bedrijfsvoering
Facility management raakt vrijwel alle onderdelen van een bedrijf. Dat maakt het een onmisbare schakel als het gaat om verduurzaming, maar hoe doe je dat? In dit whitepaper vertelt HEYDAY er alles over.
Ze ondersteunen je kernactiviteiten, zodat bedrijfsprocessen soepel verlopen en jouw mensen zich kunnen concentreren op hun werk. Bovendien dragen ze bij aan de complete beleving van je eindgebruikers. Daarmee raakt facility management vrijwel alle onderdelen van je bedrijf. Van gebouwbeheer en het onderhoud van je systemen (hard services) tot schoonmaak, catering en hospitalitydiensten (soft services). En breder dan dat, want facility management gaat ook over huisvesting, veilige werkomgevingen, datagedreven werken en een verantwoorde omgang met mens en milieu.
Het verlengstuk van je organisatie
Het thema duurzaamheid heeft inmiddels een vaste plek binnen facility management. 72% van de facilitaire professionals verwacht dat zij op het gebied van duurzaamheid de belangrijkste meerwaarde kunnen leveren (Facility & Workplace Management, 2023). Duurzaamheid gaat onder meer over het verminderen van CO2-uitstoot, het recyclen van afval en het tegengaan van verspilling. Maar ook over het versterken van samenwerkingen in de facilitaire keten. En over het inzetbaar houden van je mensen, zodat zij gezond en met plezier hun werk kunnen doen. Door de centrale plek van facility management binnen je organisatie, spelen facilitaire diensten een cruciale rol bij het behalen van je strategische duurzaamheidsdoelen. Dit zijn korte- en langetermijndoelen die gaan over duurzame waarde voor mens, maatschappij en milieu.
In dit whitepaper lees je hoe je vanuit facility management bijdraagt aan het behalen van je strategische duurzaamheidsdoelen. Zodat je je positie in de markt versterkt en voorbereid bent op de toekomst.
Manager Interim & Consultancy, HEYDAY Facility Management
Meer artikelen van Eric de Wit
Thema van de maand: employee experience
maandag 4 december
Dagelijks maken we ons druk over customer experience, maar hoe is het eigenlijk gesteld met 'employee experience', en hoe ...
Column: Nog maar 80 uur per week naar werk?
zondag 3 december
Een opvallende ontwikkeling: Medewerkers van JP Morgan gaan nog 'maar' 80 uur per week naar werk. Nick Lettink, Directeur ...