Ontdek het perspectief van de opdrachtgever
De wensen van opdrachtgevers in de cateringmarkt veranderen snel. Hoe spelen cateraars hierop in en wat zien we terug in de markt? Je leest er alles over in het onderzoek Markt in kaart van The Food Office.
Een van de onderwerpen in dit onderzoek is een blik op het perspectief van de opdrachtgever, die zoekende is naar hoe cateraars invulling kunnen geven aan zijn wensen. Dat blijkt wel uit de stijging van het aantal marktconsultaties in de afgelopen jaren: een totale groei van 200 procent ten opzichte van 2017, volgens TenderNed.
Langdurige samenwerking
Belangrijke inzichten uit dit onderdeel van het onderzoek Markt in Kaart zijn dat zowel opdrachtgevers als cateraars overtuigd zijn dat de mooiste partnerships en innovaties ontstaan vanuit een langdurige samenwerking. De meest gekozen contractperiode is 4 tot 6 jaar (53 procent) en 2 tot 4 jaar (41 procent). Als optiejaren wordt met 71 procent gekozen voor 2 tot 4 jaar.
Download het onderzoek
Benieuwd naar meer inzichten over onder andere het perspectief van de opdrachtgever, de cateraar en de gast? Download het volledige onderzoek op deze pagina.
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...