Integrale werkwijze onder bezoekers WorkPlace Xperience 

<span>Integrale werkwijze onder bezoekers WorkPlace Xperience </span>

Ruim 80 bezoekers van de WorkPlace Xperience hebben meegewerkt aan een interview over motivatie en het belang van keuzes tijdens hun werk. Dit kwantitatief onderzoek is uitgevoerd door het bureau Heroes of work.

Heroes of work is een bureau dat gelooft in de unieke kracht van ieder individu en van iedere professional. Iedereen is daarom een Hero: op je eigen plek, op je eigen manier en in je eigen tijd. Werken, jezelf uitdagen, jezelf ontwikkelen en je eigen route bepalen zorgen voor bloei.

Ruim 80 bezoekers van de WorkPlace Xperience hebben meegewerkt aan een interview van ongeveer 15 minuten over motivatie en het belang daarvan voor de keuzes in hun werk. De belangrijkste resultaten uit het onderzoek zijn hier samengevat.

Missie

Op de vraag wat workplace managers drijft in hun dagelijks werk wordt genoemd dat het maken van impact bij klanten een belangrijke motivatie is. Maar ook aspecten als plezier maken, werkomstandigheden verbeteren, iets voor anderen betekenen, een goede samenwerking en het verduurzamen van de leefomgeving worden veel genoemd.

Een interessante vraag betrof het hebben van inzicht in de missie van de iegen organisatie. Deze bleek bij driekwart van de geïnterviewden bekend. Daarbij viel op dat de exacte betekenis van de woorden missie en visie niet bekend waren - geen enkele respondent kon de tekst reproduceren.

Integraal

Ruim de helft van de respondenten werkt intergraal samen met andere professionals in de organisatie of werkt met een integraal team. Dit team kan zowel vanuit de eigen organisatie zijn als vanuit de klant. Opvallend is dat met name ICT veelal een aparte component is binnen de organisatie. Verreweg de meesten geven aan dat dit een gevolg is van de specialistische activiteiten van deze beroepsgroep.

Contact

Voor meer informatie over het onderzoek kan contact worden opgenomen met Arjan Post van Heroes of work via: contact@heroesofwork.com

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven