Happy & Healthy, ook thuis

3 min

 

Bedrijven doen hun best medewerkers gelukkig en gezond te houden. In deze blog gaat Anke van Eck dieper in op hoe jij ervoor kan zorgen dat medewerkers ook happy & healthy werken op thuiswerkdagen.

Inmiddels is ook het hybride werken genormaliseerd en is de vraag, hoe wordt de thuiswerker ondersteund om ook op een thuiswerkdag happy & healthy te blijven? Want dit vraagt nogal wat van medewerkers. Vitaal thuiswerken blijkt een vaardigheid die nog niet iedereen goed ontwikkeld heeft. 

Gezonder aan het werk

Veelgehoorde klachten van thuiswerkers zijn: hoofdpijn, stijfheid of kramp in lichaam, vermoeidheid, opgebrand gevoel. Veelal vanwege te weinig afwisseling voor lijf en brein. Enerzijds komt dat omdat men er nog te weinig bewust van is. Anderzijds ook vanwege de angst om te weinig productief te zijn. De psychologische overtuiging van zitten en zitten achter de pc zit diep in ons systeem verankerd schrijft …. in het boek Goed Werk van Isabel de Clerq.

Om medewerkers dus ook op een thuiswerkdag happy & healthy te laten voelen zijn er een aantal zaken benodigd:

  • Erkenning dat vitaal thuiswerken een vaardigheid is
  • Investeren in de bewustwording en oplossingsmogelijkheden voor thuiswerkers
  • Begeleiden in het ontwikkelen van persoonlijke succes routines rondom dynamisch werken, op kantoor én thuis

En hoe tof is het dat het ook mogelijk is om medewerkers hun eigen ideale en authentieke thuiswerkplekken in huis te laten creeeren. Zodat de thuiswerkomgeving klopt bij wie zij zijn als individu. Want wanneer we ons in ons element voelen is het makkelijk(er) om verbinding te maken met onze collega’s en klanten. Vervolgens stroomt de creativiteit als vanzelf en komen de oplossingen en ideeen tijdens de werkdag (in plaats van wanneer we gaan slapen!).

Impact

Ook de impact van kleur en het interieur is van grote invloed op ons humeur. We brengen immers in onze maatschappij bijna 90% van de tijd binnen door! Het is belangrijk dat we slimmer gaan werken, ook op een thuiswerkdag. Wat is ervoor nodig om jouw medewerkers ook happy & healthy te laten zijn op een thuiswerkdag? Elke verandering begint bij bewustwording van het probleem (ook wanneer er nog geen probleem ervaren wordt). Om vervolgens de behoeften helder te krijgen. Wat zou de ideale situatie zijn? Hoe voelt een lekkere (thuis)werkdag? Dan voel je je VOL-DAAN. Geen lange to-dolijst meer maar een TaDaa lijst om tevreden of trots op te zijn. En is er energie (over) voor de rest van de dag.

De invulling van happy & healthy medewerkers kan verschillen: de een heeft behoefte aan betere indeling van de werkdag, de ander wil meer afwisselen qua werkhouding. Weer een ander heeft hulp nodig bij het inrichten van de ideale computerwerkplek. Het komt allemaal neer op activiteitsgerelateerd werken en de balans tussen in-put en no-put die leiden tot out-put (lees meer)

Ga eens na, welke investeringen doe jij allemaal in de huisvesting? En vervolgens de check: hoeveel investeer jij in de Thuisvesting? Is dit in balans gezien het aantal werkdag op kantoor en thuis? Wil jij een topwerkgever zijn en investeren in medewerkers om ook thuis happy & healthy productief te zijn? Het vraagt niet veel tijd en je hebt er geen groot team voor nodig.

En toch bereik je er wel uitzonderlijke resultaten mee.

Download hier de brochure en ontdek onze vernieuwende en schaalbare aanpak.

Delen:
Anke van Eck

Anke van Eck

Designer & Thuiswerkexpert, ThuiswerkAcademie

Meer nieuws

De zes typische profielen van hybride werkers

De zes typische profielen van hybride werkers

dinsdag 4 februari

Hybride werkers kunnen worden onderverdeeld in zes verschillende profielen. Dat blijkt uit data van het Center for People ...

Lees meer

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

dinsdag 4 februari

Een optimale werk- en leeromgeving met keuzes uit diverse plekken om samen te werken of te overleggen. Dát is het ...

Lees meer

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels in Europa

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels ...

vrijdag 31 januari

Een deel van het assortiment in Europa geproduceerde tapijttegels van Interface heeft de Cradle to Cradle Certified Silver-status ...

Lees meer

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

donderdag 30 januari

Zens, marktleider in draadloze oplaadoplossingen, kondigt nieuwe samenwerkingen aan met Joan en Spacewell, twee bedrijven ...

Lees meer

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

donderdag 30 januari

Alvero en Ditt werkten samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een ...

Lees meer

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

donderdag 30 januari

Een nieuw jaar, een nieuwe look! Ontvang het nieuws over de circulaire en gezonde werkplek zoals je gewend bent, maar vanaf ...

Lees meer

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

woensdag 29 januari

Het traditionele kantoorwerkmodel heeft plaatsgemaakt voor een meer flexibele aanpak. Terwijl organisaties soms worstelen ...

Lees meer

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

woensdag 29 januari

Dit nieuwe merk, ontstaan uit de fusie van de twee toonaangevende innovators op het gebied van interactieve technologie, ...

Lees meer

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

dinsdag 28 januari

ISS Facility Services, wereldleider in workplace experience en facility management, heeft opnieuw de hoogste trede op de ...

Lees meer

De onderschatte waarde van vergaderingen

De onderschatte waarde van vergaderingen

dinsdag 28 januari

Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...

Lees meer

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

maandag 27 januari

Wat gaat de aanstelling van Donald Trump als nieuwe president van Amerika betekenen voor de werkomgeving? In dit opiniestuk ...

Lees meer

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

vrijdag 24 januari

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Tijd om bij de SWP Stand-Up bij IWG in Rotterdam de klokken gelijk te zetten en kennis te delen ...

Lees meer

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame en gezonde werkomgeving

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame ...

donderdag 23 januari

Robin Paul van Eck, Marketing Director bij Alvero, werkte mee aan het kantoor van Smart WorkPlace, een goede reden voor ...

Lees meer

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 23 januari

CBRE Global Workplace Solutions (GWS) is actief op elk gebied van commercieel vastgoed en bij uitstek een bron van kennis ...

Lees meer

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

donderdag 23 januari

SWP-Partners Spacewell en Zens gaan de samenwerking aan om werkplekken slimmer en gebruiksvriendelijker te maken.

Lees meer

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

woensdag 22 januari

Steeds meer moderne kantoren kiezen voor flexwerkplekken. Daarmee is het optimaliseren van bureauruimte belangrijker geworden, ...

Lees meer

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

woensdag 22 januari

Na 15 jaar in de branche zet Bram Aarntzen de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Aarntzen is al jaren SWP-Expert geweest ...

Lees meer

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

dinsdag 21 januari

GRIP Facility begon in 2016 met de ambitie om het beheer van facilitaire contracten te revolutioneren. Als nieuwe partner ...

Lees meer

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

dinsdag 21 januari

Jessie Bekkers-van Rooij, treedt per 14 februari 2025 toe tot het directieteam van HEVO, met een bijzondere focus op zorgvastgoed ...

Lees meer

Upcycle Kitchen van start op Horecava 2025

Upcycle Kitchen van start op Horecava 2025

maandag 20 januari

Initiatiefnemers en grootkeukenleveranciers hebben afgelopen week op Horecava 2025 in Amsterdam RAI de Code of Conduct ondertekend ...

Lees meer

Terug naar boven