Vier man sterk in ontwerpteam CONTRAST

3 min

 

Vier man sterk in ontwerpteam CONTRAST

Bij CONTRAST ontwerpen, optimaliseren en contracteren consultants serviceconcepten. Het ontwerpteam van CONTRAST is sinds vorig jaar met vier man een team dat van alle markten thuis is.

Tom Rietveld, hospitality consultant en onderdeel van het ontwerpteam: "Mijn collega Maarten van Hussen en ik hebben jarenlange ervaring met inrichtingsconcepten voor eten & drinken. Deze ervaring hebben we uitgebreid met de expertise van designer Ayham Salaymeh en business analist Mark Pieters. Met z'n vieren zijn we nu een krachtig team."

"Steeds vaker kregen Maarten en ik vragen over de implementatie van onze adviezen. Dat maakte ons bewust van de behoefte aan een integrale aanpak. Van markt- en doelgroeponderzoek naar strategie, concept, realisatie en contractering. Ons ontwerpteam is nu dan ook onderdeel van een totaalaanpak voor het ontwerpen, optimaliseren en contracteren serviceconcepten. Van visie tot vaatwasser. Voor alle plekken waar mensen werken, verblijven of ontmoeten."

Waardecreatiecirkel

Maarten van Hussen: "Onze unieke meerwaarde is dat we het hele traject in eigen hand hebben en werken op basis van circulaire uitgangspunten. Wat we aan de voorkant bedenken, realiseren we ook. Dit past bij de waardecreatiecirkel die CONTRAST hanteert voor alle opdrachten. In deze cirkel is ontwerp & realisatie een cruciale schakel. In de basis doorlopen we bij alle opdrachtgevers hetzelfde traject, waarbij we altijd beginnen met onderzoek & data. Want of de opdrachtgever nu een grote organisatie is of een café op de hoek van de straat: we willen eerst weten hoe het profiel van de gasten of bezoekers eruitziet, met andere woorden wat zijn hun behoeften en verwachtingen. Kleine ondernemers doorlopen deze fase meestal vrij vlot, omdat ze hun doelgroep goed kennen. Daarentegen hebben grote overheidsorganisaties meer tijd nodig voor deze eerste fase; hun doelgroep is vaak niet heel eenduidig te onderscheiden." 

Duurzame keuzes

Het ontwerpteam analyseert in de onderzoeksfase ook de resterende levensduur van de bestaande keukenapparatuur en technische installaties en de bouwkundige staat van het pand. Maarten van Hussen: "Dit doen we onder meer met onze eigen Kitchen Control Tool. Dat is een database op basis waarvan we kunnen bepalen in welke levensfase een apparaat zich bevindt en wat de onderhoudskosten de komende jaren zullen zijn. Daarbij kijken we of vervanging voordelen biedt als het gaat om efficiency, energieverbruik en aansluitbehoefte. Deze analyse helpt de opdrachtgever om duurzame keuzes te maken." Na de fase van onderzoek & data, volgen de fasen van visie & strategie, benchmark & businesscase en conceptontwikkeling. Tom Rietveld: "Op basis hiervan gaan wij aan de slag met de vertaling naar een functioneel en toekomstgericht ontwerp en het selecteren van een partner voor de totale levenscyclus van de hardware."

Samenwerking

Tom Rietveld: "Als team werken we altijd nauw samen met de architect. Daarbij lopen we onvermijdelijk tegen dilemma's aan. Als de architect bijvoorbeeld het restaurant op een bepaalde plek in een pand wil omdat dit mooier lijkt, kijken wij op basis van ons gastonderzoek hoe functioneel dit is en of het past bij de circulaire doelstellingen. Elke vraag is legitiem. Het gaat steeds om het afwegen van risico's en kosten. Hoe beter wij uitgangspunten in de beginfase vaststellen, des te soepeler verloopt dit proces. Wij willen dat de hele klantreis optimaal verloopt en dat het afgesproken ontwerp optimaal wordt gerealiseerd. Daarbij kijken we naar de Total Cost of Ownership gedurende de levenscyclus. Daarbij zijn thema's zoals levensduurverlenging, upcycling in plaats van recycling, remote monitoring en predictive maintenance altijd onderwerp van gesprek en komen we tot een duurzaam eindresultaat."  

Complementair

Maarten van Hussen: "De markt is volop in beweging, van dynamische meerjarenplanning tot en met robotisering en nieuwe kooktechnische oplossingen. Als team volgen we de trends op de voet, zodat we weten wat er speelt. Het is ook mooi dat we als team complementair zijn. Tom is sterk in de gesprekken met de opdrachtgevers, Ayham is specialist in tekenprogramma's en spreekt de taal van de installateurs, Mark is een hele goede analist en werkvoorbereider en ik beschik over veel technische kennis. Zo zijn we met vier man een sterk team, met veel innovatievermogen en energie. Klaar voor de toekomst!"

CONTRAST is de nieuwe merknaam van HTC Advies, Atir en Consumatics. Onder deze merknaam werken de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samen. Daarbij nemen ze maar liefst 95 jaar ervaring in de branche mee. 

Delen:

Meer nieuws

'Geen standaard tenderproces'

'Geen standaard tenderproces'

donderdag 17 april

Op de WorkPlace Xperience 2025 liet Rabobank met een sessie Tender Talks over Soft Services zien dat een innovatief tendertraject ...

Lees meer

Tweede editie van BNW Index gelanceerd op WorkPlace Xperience 2025

Tweede editie van BNW Index gelanceerd op WorkPlace Xperience ...

woensdag 16 april

YNNO en Smart WorkPlace (SWP) lanceerden vandaag de Benchmark voor de Nederlandse Werkomgeving (BNW Index) tijdens de WorkPlace ...

Lees meer

Iris Kranenburg wint ISS WorkPlace Talent of the Year

Iris Kranenburg wint ISS WorkPlace Talent of the Year

dinsdag 15 april

De winnares van de ISS WorkPlace Talent of the Year-award is Iris Kranenburg, werkzaam als Professional Huisvesting & ...

Lees meer

Annemarie Melissen wint ISS WorkPlace Manager of the year Award

Annemarie Melissen wint ISS WorkPlace Manager of the year Award

dinsdag 15 april

Tijdens de WorkPlace Xperience 2025 is Annemarie Melissen, Project Manager Real Estate bij FrieslandCampina, beloond ...

Lees meer

Navigating Stress wint de CSU Smart Solution of the Year Award 2025

Navigating Stress wint de CSU Smart Solution of the Year Award ...

dinsdag 15 april

Navigating Stress is uitgeroepen tot winnaar van de CSU Smart Solution of the Year-award. Geert Kruijswijk en Mirte ...

Lees meer

Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra woningen

Full House Deal maakt ruimte voor 200.000 extra woningen

maandag 14 april

Door hybride werken worden kantoren structureel minder gebruikt. Veel organisaties kampen met lage bezettingsgraden, terwijl ...

Lees meer

Naar slimme kantoren en dynamische huurmodellen

Naar slimme kantoren en dynamische huurmodellen

maandag 14 april

Hybride werken gaat niet meer weg en dat heeft gevolgen voor de optimale werkplek op kantoor, nu en in de toekomst. In de ...

Lees meer

Whitepaper: Integrale waardengerichte businesscases

Whitepaper: Integrale waardengerichte businesscases

vrijdag 11 april

Businesscases en besluitvorming zijn een belangrijke stap in elk project. Maar hoe gaat de praktijk om met businesscases? ...

Lees meer

Duurzame werkomgeving die meebeweegt bij Essent

Duurzame werkomgeving die meebeweegt bij Essent

donderdag 10 april

In een gesprek met Smart WorkPlace vertellen Jan Klein Goldewijk (Essent) en YNNO-adviseur Jamie Douw over de realisatie ...

Lees meer

<span>Univé nieuwe partner Smart WorkPlace</span>

Univé nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 10 april

De coöperatieve verzekeraar Univé wil verder blijven ontwikkelen naar de werkomgeving van de toekomst. Om nieuwe ...

Lees meer

Blog: Digitalisering loont

Blog: Digitalisering loont

woensdag 9 april

Steeds meer organisaties digitaliseren hun facility management processen. En dat is logisch: je bespaart kosten, verbetert ...

Lees meer

Mr. Green opent eerste franchise-locatie in Rotterdam

Mr. Green opent eerste franchise-locatie in Rotterdam

dinsdag 8 april

Mr.Green heeft op 28 maart 2025 de deuren geopend van zijn eerste franchise-locatie in Rotterdam, gelegen aan het Hofplein. ...

Lees meer

Croonwolter&dros nieuwe partner Smart WorkPlace

Croonwolter&dros nieuwe partner Smart WorkPlace

dinsdag 8 april

SWP-Partner Croonwolter&dros is al sinds 1875 druk met het ontwerpen, implementeren en beheren we onzichtbare technologieën ...

Lees meer

Impact van de gezonde werkomgeving op ons brein

Impact van de gezonde werkomgeving op ons brein

maandag 7 april

De City Table XL bij gemeente Amstelveen, samen georganiseerd met PD Group, gaf antwoord op een prangende vraag: wat doet ...

Lees meer

Wat verwacht generatie Z van flexibel werken?

Wat verwacht generatie Z van flexibel werken?

maandag 7 april

In haar blogreeks vertelt Petra de West over 'generaties op de werkvloer'. In aanloop naar de WorkPlace Xperience 2025 staat ...

Lees meer

Hoe de fysieke werkomgeving het verschil maakt

Hoe de fysieke werkomgeving het verschil maakt

vrijdag 4 april

Kantoren zijn al lang niet meer alleen plekken om te werken; ze zijn belangrijk voor de sociale contacten en het welzijn ...

Lees meer

De toekomst van contractbeheer met Grip Facility

De toekomst van contractbeheer met Grip Facility

donderdag 3 april

Grip facility presenteert tijdens de WorkPlace Xperience 2025 alles over hun nieuwe innovatie: Het Contract Dashboard. Meer ...

Lees meer

Ontmoet de designers van de toekomstige werkplek

Ontmoet de designers van de toekomstige werkplek

donderdag 3 april

Wat als je zelf kunt ervaren hoe je werkomgeving invloed heeft op je welzijn? In een ‘living lab’ binnen de ...

Lees meer

Waar innovatie en koffie samenkomen

Waar innovatie en koffie samenkomen

woensdag 2 april

In het hart van Amsterdam, heeft Rewire onlangs haar nieuwe kantoor geopend. En wat past beter bij een vooruitstrevende ...

Lees meer

Geen pleisters plakken, maar kansen pakken

Geen pleisters plakken, maar kansen pakken

woensdag 2 april

Solved is al sinds de eerste dag betrokken bij de WorkPlace Xperience. Van escaperooms en whitepapers tot unieke visuals ...

Lees meer

Terug naar boven