Vier man sterk in ontwerpteam CONTRAST

3 min

 

Vier man sterk in ontwerpteam CONTRAST

Bij CONTRAST ontwerpen, optimaliseren en contracteren consultants serviceconcepten. Het ontwerpteam van CONTRAST is sinds vorig jaar met vier man een team dat van alle markten thuis is.

Tom Rietveld, hospitality consultant en onderdeel van het ontwerpteam: "Mijn collega Maarten van Hussen en ik hebben jarenlange ervaring met inrichtingsconcepten voor eten & drinken. Deze ervaring hebben we uitgebreid met de expertise van designer Ayham Salaymeh en business analist Mark Pieters. Met z'n vieren zijn we nu een krachtig team."

"Steeds vaker kregen Maarten en ik vragen over de implementatie van onze adviezen. Dat maakte ons bewust van de behoefte aan een integrale aanpak. Van markt- en doelgroeponderzoek naar strategie, concept, realisatie en contractering. Ons ontwerpteam is nu dan ook onderdeel van een totaalaanpak voor het ontwerpen, optimaliseren en contracteren serviceconcepten. Van visie tot vaatwasser. Voor alle plekken waar mensen werken, verblijven of ontmoeten."

Waardecreatiecirkel

Maarten van Hussen: "Onze unieke meerwaarde is dat we het hele traject in eigen hand hebben en werken op basis van circulaire uitgangspunten. Wat we aan de voorkant bedenken, realiseren we ook. Dit past bij de waardecreatiecirkel die CONTRAST hanteert voor alle opdrachten. In deze cirkel is ontwerp & realisatie een cruciale schakel. In de basis doorlopen we bij alle opdrachtgevers hetzelfde traject, waarbij we altijd beginnen met onderzoek & data. Want of de opdrachtgever nu een grote organisatie is of een café op de hoek van de straat: we willen eerst weten hoe het profiel van de gasten of bezoekers eruitziet, met andere woorden wat zijn hun behoeften en verwachtingen. Kleine ondernemers doorlopen deze fase meestal vrij vlot, omdat ze hun doelgroep goed kennen. Daarentegen hebben grote overheidsorganisaties meer tijd nodig voor deze eerste fase; hun doelgroep is vaak niet heel eenduidig te onderscheiden." 

Duurzame keuzes

Het ontwerpteam analyseert in de onderzoeksfase ook de resterende levensduur van de bestaande keukenapparatuur en technische installaties en de bouwkundige staat van het pand. Maarten van Hussen: "Dit doen we onder meer met onze eigen Kitchen Control Tool. Dat is een database op basis waarvan we kunnen bepalen in welke levensfase een apparaat zich bevindt en wat de onderhoudskosten de komende jaren zullen zijn. Daarbij kijken we of vervanging voordelen biedt als het gaat om efficiency, energieverbruik en aansluitbehoefte. Deze analyse helpt de opdrachtgever om duurzame keuzes te maken." Na de fase van onderzoek & data, volgen de fasen van visie & strategie, benchmark & businesscase en conceptontwikkeling. Tom Rietveld: "Op basis hiervan gaan wij aan de slag met de vertaling naar een functioneel en toekomstgericht ontwerp en het selecteren van een partner voor de totale levenscyclus van de hardware."

Samenwerking

Tom Rietveld: "Als team werken we altijd nauw samen met de architect. Daarbij lopen we onvermijdelijk tegen dilemma's aan. Als de architect bijvoorbeeld het restaurant op een bepaalde plek in een pand wil omdat dit mooier lijkt, kijken wij op basis van ons gastonderzoek hoe functioneel dit is en of het past bij de circulaire doelstellingen. Elke vraag is legitiem. Het gaat steeds om het afwegen van risico's en kosten. Hoe beter wij uitgangspunten in de beginfase vaststellen, des te soepeler verloopt dit proces. Wij willen dat de hele klantreis optimaal verloopt en dat het afgesproken ontwerp optimaal wordt gerealiseerd. Daarbij kijken we naar de Total Cost of Ownership gedurende de levenscyclus. Daarbij zijn thema's zoals levensduurverlenging, upcycling in plaats van recycling, remote monitoring en predictive maintenance altijd onderwerp van gesprek en komen we tot een duurzaam eindresultaat."  

Complementair

Maarten van Hussen: "De markt is volop in beweging, van dynamische meerjarenplanning tot en met robotisering en nieuwe kooktechnische oplossingen. Als team volgen we de trends op de voet, zodat we weten wat er speelt. Het is ook mooi dat we als team complementair zijn. Tom is sterk in de gesprekken met de opdrachtgevers, Ayham is specialist in tekenprogramma's en spreekt de taal van de installateurs, Mark is een hele goede analist en werkvoorbereider en ik beschik over veel technische kennis. Zo zijn we met vier man een sterk team, met veel innovatievermogen en energie. Klaar voor de toekomst!"

CONTRAST is de nieuwe merknaam van HTC Advies, Atir en Consumatics. Onder deze merknaam werken de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samen. Daarbij nemen ze maar liefst 95 jaar ervaring in de branche mee. 

Delen:

Meer nieuws

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

donderdag 30 januari

Zens, marktleider in draadloze oplaadoplossingen, kondigt nieuwe samenwerkingen aan met Joan en Spacewell, twee bedrijven ...

Lees meer

De toekomst van werkplekken

De toekomst van werkplekken

donderdag 30 januari

Alvero en Ditt werkten samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een ...

Lees meer

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

donderdag 30 januari

Een nieuw jaar, een nieuwe look! Ontvang het nieuws over de circulaire en gezonde werkplek zoals je gewend bent, maar vanaf ...

Lees meer

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

woensdag 29 januari

Het traditionele kantoorwerkmodel heeft plaatsgemaakt voor een meer flexibele aanpak. Terwijl organisaties soms worstelen ...

Lees meer

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

woensdag 29 januari

Dit nieuwe merk, ontstaan uit de fusie van de twee toonaangevende innovators op het gebied van interactieve technologie, ...

Lees meer

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

dinsdag 28 januari

ISS Facility Services, wereldleider in workplace experience en facility management, heeft opnieuw de hoogste trede op de ...

Lees meer

De onderschatte waarde van vergaderingen

De onderschatte waarde van vergaderingen

dinsdag 28 januari

Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...

Lees meer

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

maandag 27 januari

Wat gaat de aanstelling van Donald Trump als nieuwe president van Amerika betekenen voor de werkomgeving? In dit opiniestuk ...

Lees meer

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

vrijdag 24 januari

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Tijd om bij de SWP Stand-Up bij IWG in Rotterdam de klokken gelijk te zetten en kennis te delen ...

Lees meer

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame en gezonde werkomgeving

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame ...

donderdag 23 januari

Robin Paul van Eck, Marketing Director bij Alvero, werkte mee aan het kantoor van Smart WorkPlace, een goede reden voor ...

Lees meer

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 23 januari

CBRE Global Workplace Solutions (GWS) is actief op elk gebied van commercieel vastgoed en bij uitstek een bron van kennis ...

Lees meer

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

donderdag 23 januari

SWP-Partners Spacewell en Zens gaan de samenwerking aan om werkplekken slimmer en gebruiksvriendelijker te maken.

Lees meer

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

woensdag 22 januari

Steeds meer moderne kantoren kiezen voor flexwerkplekken. Daarmee is het optimaliseren van bureauruimte belangrijker geworden, ...

Lees meer

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

woensdag 22 januari

Na 15 jaar in de branche zet Bram Aarntzen de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Aarntzen is al jaren SWP-Expert geweest ...

Lees meer

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

dinsdag 21 januari

GRIP Facility begon in 2016 met de ambitie om het beheer van facilitaire contracten te revolutioneren. Als nieuwe partner ...

Lees meer

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

dinsdag 21 januari

Jessie Bekkers-van Rooij, treedt per 14 februari 2025 toe tot het directieteam van HEVO, met een bijzondere focus op zorgvastgoed ...

Lees meer

Upcycle Kitchen van start op Horecava 2025

Upcycle Kitchen van start op Horecava 2025

maandag 20 januari

Initiatiefnemers en grootkeukenleveranciers hebben afgelopen week op Horecava 2025 in Amsterdam RAI de Code of Conduct ondertekend ...

Lees meer

ISS versterkt positie als een van de best beoordeelde werkgevers

ISS versterkt positie als een van de best beoordeelde werkgevers

maandag 20 januari

ISS Facility Services is voor het vierde opeenvolgende jaar gecertificeerd als Top Employer in Nederland. ISS verbeterde ...

Lees meer

Oplossingen voor compliance in gebouwonderhoud

Oplossingen voor compliance in gebouwonderhoud

vrijdag 17 januari

Voldoen aan wet- en regelgeving kan als gebouweigenaar of beheerder een complexe uitdaging zijn. In een webinar ontdek je ...

Lees meer

ISS WorkPlace Manager en Talent of the Year

ISS WorkPlace Manager en Talent of the Year

vrijdag 17 januari

Op 15 en 16 april 2025 is het weer tijd voor de WorkPlace Xperience. Dat betekent een nieuwe ISS Manager en Talent of the ...

Lees meer

Terug naar boven