WTC Rotterdam kiest facilitaire partners en concepten

WTC Rotterdam kiest facilitaire partners en concepten

WTC Rotterdam is de afgelopen jaren gerevitaliseerd tot een hoogwaardige multi-tenant omgeving. Het voormalige beursgebouw kreeg zodoende een moderne upgrade, zonder afbreuk te doen aan haar rijke historie.

“Belangrijk onderdeel van het zogenoemde ‘masterplan’ was het toevoegen van high-end faciliteiten voor onze bestaande én potentiële huurders”, aldus Managing Director Eveline Steenbergen (foto). Voor de Hospitality- en Securityservices viel de keuze op D&B The Facility Group waar met Sander Bon (foto) en zijn team werd samengewerkt.

Bestaande en toekomstige huurders

“In WTC Rotterdam zaten voor onze komst veelal kleinere lokale ondernemingen” vertelt Steenbergen. “Bij het uitrollen van het masterplan wilden we ook een ander type huurder (groter, internationaler) aantrekken. WTC Rotterdam moest een plek worden waar je niet al leen komt om arbeid te verrichten. Ontmoeten, verbinden, sporten en eten, alles moest mogelijk zijn! De uitdaging was dus om enerzijds interessant te worden voor potentiële huurders, maar daarbij niet de aan dacht voor de bestaande huurder te verliezen. Onze stip op de horizon was dat verschillende soorten ondernemers zich thuis zouden voelen bij ons. Als een soort verlengstuk van de diversiteit in de stad Rotterdam.”

Kwaliteitsimpuls

“Bij een high-end kantooromgeving hoort vanzelf sprekend high-end facilitaire dienstverlening”, aldus Steenbergen. “Daarbij doel ik onder andere op vriendelijke en professionele Hospitality en Security services. Wij zijn daarom de markt opgegaan om de beste facilitaire partners te selecteren die aansloten bij onze ambities en toekomstvisie. Partijen die in staat zijn om hoogwaardige, representatieve en prettige mensen te selecteren die zich als echte ambassadeurs van WTC Rotterdam profileren.” Na een uitgebreide aanbesteding kwam D&B The Facility Group als beste uit de bus.

Al snel zag Steenbergen dat deze dienstverlener in de praktijk meer dan voldeed. “Vanaf het begin zag ik een team van enorm gedreven Hospitality Hosts bij onze front office. Vooral omdat ze steeds een stapje meer deden voor de huurders. Qua uitstraling moet een WTC top of the bill zijn, maar met name door persoonlijke service maak je het verschil. Dat is bij D&B allemaal uitstekend georganiseerd: het Hospitalityniveau is hoog, en dat gold ook voor de later toegevoegde Securitydienstverlening. Wij vonden het essentieel dat veiligheid en gastvrijheid met elkaar integreerden in één team en men niet te maken krijgt met ‘de klassieke bewaker’. Dat is belangrijk, zo benadrukt Steenbergen: “De WTC journey begint misschien bij de roltrap van het gebouw, je eerste interactie met de mensen van het gebouw start bij de Hospitality en Security Host.”

Dit artikel is onderdeel van het 11e SWP Magazine, deze is in volledigheid hier te lezen. Lees het losse artikel hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven