Spacewell lanceert Opportunity Simulator voor kantoren
Smart WorkPlace partner Spacewell lanceert het Opportunity Simulator-dashboard voor de postpandemische werkplek. Daarmee kunnen workplacemanagers op kantoor de ruimte-efficiëntie maximaliseren.
Al enkele jaren gebruiken toekomstgerichte bedrijven sensortechnologieën om de bezettingsgraad te monitoren en te benchmarken met het oog op ruimteplanning. COVID-19 heeft de inzet daarvan verhoogd. Bovendien is door de opkomst van hybride werken de potentiële verspilling van ruimte nog aanzienlijker geworden. Onderzoek van Gensler toonde aan dat 83% van de executives van bedrijfsvastgoed ruimtegebruik als de belangrijkste maatstaf beschouwt bij het nemen van effectieve beslissingen op de werkplek. Uit een recente CBRE-enquête bleek tevens dat 80% van de gebouwgebruikers zijn kantoorruimte verwacht te zullen verkleinen in de komende 3-5 jaar.
Workplace managers kunnen met de Opportunity Simulator verschillende simulaties voor ruimtebesparingen uitvoeren en krijgen zo een duidelijk beeld van de potentiële financiële besparingen. Het dashboard combineert gegevens over ruimtegebruik met benchmarks van best practices. De bezettingsgegevens van de ruimte worden op betrouwbare wijze verzameld via gecertificeerde sensoren.
De Opportunity Simulator ondersteunt bedrijfsvastgoed- en workplacemanagers bij het verlagen van portfoliokosten. Hij geeft inzicht in on(der)benutte en overtollige ruimte en laat de kansen zien die helpen de postpandemische kantooroppervlakte en -configuratie te optimaliseren. Het dashboard stelt organisaties in staat om zowel de ruimte-efficiëntie te maximaliseren alsook de werknemerservaring te verbeteren door de juiste mix van werkstations, samenwerkingsruimtes en concentratieruimtes te creëren.
“Ik ben ontzettend blij met de release van de Opportunity Simulator”, zegt Gilles Ghyssaert, Global Solution Consultant bij Spacewell. “Het is een geweldige uitbreiding van ons Space Monitor dashboard en een krachtige nieuwe tool voor werkplekmanagers om on(der)benutte ruimte te elimineren en de werkplek beter af te stemmen op de nieuwe werkpatronen en de behoeften van werknemers.”
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...