Out-of-the-box medewerkers inspireren
Hoe zorg je dat je medewerkers het beste uit zichzelf halen? Een spreker tijdens World Workplace Europe liet aan de hand van een Superbowl-commercial van Reebok uit 2003 zien dat het soms helpt om out-of-the-box te denken.
In de commercial is een hoofdrol weggelegd voor ‘office linebacker’ Terry Tate (gespeeld door acteur Lester Speight), een American Football speler, die lijntrekkende medewerkers van de fictieve firma Felcher & Sons hard op hun verantwoordelijkheden wijst. Alle clichés passeren de revue. De collega die te lang koffie drinkt, de medewerker die tijdens werktijd patience op zijn pc speelt etc. Tate weet er wel raad mee. Volgens Ron Felcher, CEO van Felcher & Sons, is de productiviteit van het bedrijf sinds de komst van Tate – gehuurd van Reebok – met 46% gestegen.
Uiteindelijk maakte Reebok negen spotjes met Tate. Die werd een begrip, maar de verkoop van Reebok steeg er niet door...
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...
Succesvoorbeelden gezonde en circulaire werkomgevingen
dinsdag 21 november
Een circulaire en gezonde werkomgeving is allerminst een utopie. Dat bleek tijdens SWP op Locatie bij Tarkett in Waalwijk, ...