'Gedateerd kamerkantoor wordt frisse, open werkomgeving'

 

'Gedateerd kamerkantoor wordt frisse, open werkomgeving'

De locatie van RDW in Veendam was hard toe was aan vernieuwing. Niet alleen is het meubilair geheel aangepakt, ook is de indeling op de schop gegaan: van een kamerkantoor naar een meer open werkomgeving.

Naast meerdere keuringslocaties zijn er in Nederland drie RDW-kantoorlocaties: in Groningen, Zoetermeer en Veendam. De locaties in Groningen en Zoetermeer gingen Veendam al voor: op kantoren wordt inmiddels activiteitgerelateerd gewerkt. Organisatie en medewerkers maakten een transitie van een traditioneel kamerkantoor naar open werkruimtes waarin flexibeler gewerkt kan worden.

Toekomstbestendig

Gispen is ingeschakeld om het totaalplaatje van interieurontwerp tot en met uiteindelijke realisatie te verzorgen. Karin Werges, accountmanager bij Gispen: “Het pand in Veendam was op een gegeven moment zo gedateerd, dat gekozen werd voor een grondige verbouwing en een deel nieuwbouw. Met als doel: zowel een toekomstbestendig als aardbevingsbestendig pand creëren. Wij werden ingeschakeld om het compleet vernieuwde pand in te richten. Van entree en restaurant tot werkplekken en huiskamers. Van los meubilair tot en met vloerkleden en verlichting.”

Fris en functioneel

Gedateerd kamerkantoor wordt frisse, open werkomgeving

De nieuwe stijl is functioneel met een sausje van nu. Eigentijds, fris en kleurrijk. Maar niet over the top. Een verzorgd en ingetogen geheel – precies wat past bij de RDW en zijn medewerkers. Wie het oude pand betrad, kwam binnen bij de beveiliging in een glazen hokje en kon plaatsnemen in een hal met enkele stoelen. Wie nu binnenkomt, betreedt een open ruimte met een opvallende houten trap naar boven.

Eigen kleuren

Je kijkt zo het moderne restaurant in. In de nieuwe ontvangstruimte, waar bezoekers kunnen kiezen uit meerdere zitplekken, kan men terecht voor diverse baliediensten. Zowel op de begane grond als op de verdiepingen erboven bevinden zich de kantoorruimtes voor de backoffice. Elke afdeling is direct herkenbaar aan een eigen kleur. Doorgevoerd in zowel de werkruimte als de huiskamer.

Huiskamer

Gedateerd kamerkantoor wordt frisse, open werkomgeving

Elke afdeling heeft een eigen huiskamer, die goed wordt bezocht. Men komt er ’s ochtends binnen, pakt er koffie, maakt een praatje met elkaar. Je kunt er gaan zitten om iets door te lezen of om te overleggen met een collega. Soms vindt er een overleg plaats met de hele afdeling. Het is ook de plek waar verjaardagen worden gevierd. Kortom, de huiskamers zorgen ervoor dat de RDW-medewerkers elkaar veel gemakkelijker ontmoeten.

Nieuwe werkomgeving

Gedateerd kamerkantoor wordt frisse, open werkomgeving

“Het is prachtig om te zien wat een nieuwe werkomgeving voor impact kan hebben. Van een gedateerd pand met een ‘kamertjescultuur’ werken we nu in moderne, frisse, open ruimtes. Passend bij deze tijd én ook bij onze medewerkers. Dat blijkt wel uit de enthousiaste reacties die we van iedereen kregen en nog steeds krijgen”, reageert Nanon Verheek, Manager Services Noord bij RDW Veendam.

Bron: Gispen
Fotografie: Chris van Koeverden

Delen:

Meer nieuws

Voldoet jouw vastgoed aan de geldende wet- en regelgeving?

Voldoet jouw vastgoed aan de geldende wet- en regelgeving?

woensdag 5 februari

Hoe waarborg je de veiligheid van de medewerkers en bezoekers in je gebouw? Een vraag waar veel bedrijven mee worstelen, ...

Lees meer

De zes typische profielen van hybride werkers

De zes typische profielen van hybride werkers

dinsdag 4 februari

Hybride werkers kunnen worden onderverdeeld in zes verschillende profielen. Dat blijkt uit data van het Center for People ...

Lees meer

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

dinsdag 4 februari

Een optimale werk- en leeromgeving met keuzes uit diverse plekken om samen te werken of te overleggen. Dát is het ...

Lees meer

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels in Europa

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels ...

vrijdag 31 januari

Een deel van het assortiment in Europa geproduceerde tapijttegels van Interface heeft de Cradle to Cradle Certified Silver-status ...

Lees meer

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

donderdag 30 januari

Zens, marktleider in draadloze oplaadoplossingen, kondigt nieuwe samenwerkingen aan met Joan en Spacewell, twee bedrijven ...

Lees meer

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

donderdag 30 januari

Alvero en Ditt werkten samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een ...

Lees meer

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

donderdag 30 januari

Een nieuw jaar, een nieuwe look! Ontvang het nieuws over de circulaire en gezonde werkplek zoals je gewend bent, maar vanaf ...

Lees meer

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

woensdag 29 januari

Het traditionele kantoorwerkmodel heeft plaatsgemaakt voor een meer flexibele aanpak. Terwijl organisaties soms worstelen ...

Lees meer

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

woensdag 29 januari

Dit nieuwe merk, ontstaan uit de fusie van de twee toonaangevende innovators op het gebied van interactieve technologie, ...

Lees meer

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

dinsdag 28 januari

ISS Facility Services, wereldleider in workplace experience en facility management, heeft opnieuw de hoogste trede op de ...

Lees meer

De onderschatte waarde van vergaderingen

De onderschatte waarde van vergaderingen

dinsdag 28 januari

Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...

Lees meer

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

maandag 27 januari

Wat gaat de aanstelling van Donald Trump als nieuwe president van Amerika betekenen voor de werkomgeving? In dit opiniestuk ...

Lees meer

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

vrijdag 24 januari

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Tijd om bij de SWP Stand-Up bij IWG in Rotterdam de klokken gelijk te zetten en kennis te delen ...

Lees meer

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame en gezonde werkomgeving

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame ...

donderdag 23 januari

Robin Paul van Eck, Marketing Director bij Alvero, werkte mee aan het kantoor van Smart WorkPlace, een goede reden voor ...

Lees meer

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 23 januari

CBRE Global Workplace Solutions (GWS) is actief op elk gebied van commercieel vastgoed en bij uitstek een bron van kennis ...

Lees meer

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

donderdag 23 januari

SWP-Partners Spacewell en Zens gaan de samenwerking aan om werkplekken slimmer en gebruiksvriendelijker te maken.

Lees meer

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

woensdag 22 januari

Steeds meer moderne kantoren kiezen voor flexwerkplekken. Daarmee is het optimaliseren van bureauruimte belangrijker geworden, ...

Lees meer

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

woensdag 22 januari

Na 15 jaar in de branche zet Bram Aarntzen de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Aarntzen is al jaren SWP-Expert geweest ...

Lees meer

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

dinsdag 21 januari

GRIP Facility begon in 2016 met de ambitie om het beheer van facilitaire contracten te revolutioneren. Als nieuwe partner ...

Lees meer

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

Jessie Bekkers-van Rooij nieuw directielid HEVO

dinsdag 21 januari

Jessie Bekkers-van Rooij, treedt per 14 februari 2025 toe tot het directieteam van HEVO, met een bijzondere focus op zorgvastgoed ...

Lees meer

Terug naar boven