Onderzoek naar betere dienstverlening voor goede werkomgeving
Hoe kunnen organisaties een betere dienstverlening bereiken en hoe creëer je de meeste waarde in de samenwerking tussen klant en leverancier?
Dat gaat de beroepsvereniging voor het facilitaire domein FMN onderzoeken, in samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderzoek naar samenwerkingen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers wordt gehouden onder facilitaire professionals, te beginnen met de leden van FMN.
Deze worden telefonisch benaderd om deel te nemen. “We beginnen daarbij met de leden die waarschijnlijk als opdrachtgever van facilitaire diensten werkzaam zijn. Andere leden worden in een later stadium benaderd”, zegt de FMN in een brief aan de leden.
Deelnemers ontvangen vervolgens per e-mail een link naar een vragenlijst. In de vragenlijst wordt gevraagd naar een specifieke facilitaire dienst die wordt geleverd door een externe leverancier en recent van start is gegaan.
Met de resultaten van dit onderzoek in de hand verwacht de FMN facilitaire diensten te helpen in het beter organiseren en inrichten van hun werkomgevingen. De resultaten verschijnen als whitepaper en worden besproken tijdens een seminar op de Erasmus Universiteit, waarvoor deelnemers aan het onderzoek worden uitgenodigd.
Bron: FMN
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...