Smart WorkPlace start marktonderzoek naar aanbod coworking
Het aanbod van locaties voor coworking, flexibel werken, nomadic, communities en allerlei andere commerciële werkplekconcepten blijft snel toenemen.
Smart WorkPlace bezocht in augustus en september een aantal van deze werkplekconcepten. Aspecten als functionaliteit en services vielen gelijk op. Zodoende vatte Smart WorkPlace het plan op hier jaarlijks marktonderzoek naar te doen. Wie biedt welke services aan welke doelgroepen, waar en tegen welke voorwaarden? Welke technologie, inrichting en services worden geboden? Wat is de achtergrond van de aanbieder? Wat is hun strategie? Met welke partners werken ze en wie zijn hun klanten?
Smart WorkPlace voert het marktonderzoek uit met studenten van FM/Hotel-opleidingen. Uitgangspunten worden opgesteld in overleg met experts op het gebied van coworking, HR, vastgoed en FM. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Fred Kloet.
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...