Gamefication en de Klimaatalmanak
The 2B Collective en Uitgeverij Haystack lanceren een unieke combinatie van een boek lezen en interactief leren met online gamification met De Klimaatalmanak – De Game.
Uitgeverij Haystack en The 2B Collective slaan de handen ineen met een unieke combinatie: een boek en een game. Na de succesvolle lancering van het boek De Klimaatalmanak hebben de uitgever en de ontwikkelaar van een online gamified leerplatform de lessen uit het boek vertaald naar interactieve challenges: quizvragen en acties die je kunt doen met behulp van het boek. Daarnaast is er een online community waarin mensen hun ervaringen en ideeën met elkaar Kunnen delen. Dit maakt het leuk om te leren over klimaat en helpt om zelf in actie te komen na het boek gelezen te hebben. De game is zowel beschikbaar voor consumenten die het boek en de game kopen als voor bedrijven die een gamified leerprogramma met hun medewerkers willen doen.
The 2B Collective heeft samen met de Nederlandse co-editor Michel Porro het gamified leerprogramma ontwikkeld dat direct aansluit bij het boek De Klimaatalmanak: De Klimaatalmanak de game. De antwoorden op de vragen zijn te vinden door het boek te lezen en met de acties worden lezers aangezet tot verandering in hun dagelijks leven. Met dit spel worden ze uitgedaagd om niet alleen passief kennis op te nemen maar juist over te gaan tot actie. Daarnaast is er een online community waarin de spelers hun ideeën en oplossingen kunnen delen met anderen.
Een interactieve game maakt het lezen van De Klimaatalmanak niet alleen leuker, maar ook makkelijker. Het boek ‘De klimaatalmanak’ is onder leiding van initiatiefnemer Seth Godin geschreven door vrijwilligers uit de hele wereld. Ze beschrijven wat we weten over klimaatverandering: de oorzaken, de gevolgen en wat we eraan kunnen doen. De klimaatalmanak is de ultieme bron van feiten over klimaatverandering en het begin van een wereldwijde beweging om klimaatverandering aan te pakken. De Klimaatalmanak i.c.m. de game is ook beschikbaar voor bedrijven om alle collega’s te activeren om in actie te komen voor het klimaat. Hier faciliteert The 2B Collective een enthousiast programma omheen. In zes weken leert de hele organisatie over klimaatverandering, de gevolgen ervan en manieren om hiernaar te handelen.
Voor meer informatie: Lisa Broos, lisa.broos@the2bcollective.com
Meer artikelen van The 2B Collective
Column: Nog maar 80 uur per week naar werk?
zondag 3 december
Een opvallende ontwikkeling: Medewerkers van JP Morgan gaan nog 'maar' 80 uur per week naar werk. Nick Lettink, Directeur ...
Zo ziet het perspectief van de cateraar eruit
zondag 3 december
Je selectie van de cateraar is van grote invloed op de medewerkerstevredenheid en het succes van het werkplekconcept. Het ...