Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

1 min

 

Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

Vanaf 31 januari is het Stadskantoor in Alkmaar weer open voor haar medewerkers. Rekeninghoudend met de RIVM-regels, zijn per dagdeel 100 werknemers welkom. Zij reserveren hun werkplek eenvoudig via de app.

“Tijdens de coronaperiode werkte iedereen verplicht thuis, met uitzondering van publieke dienstverlening, ICT en Facilitaire ondersteuning”, aldus Hospitality Coördinator Selly Amatdoelrasit. “De werknemers van deze afdelingen waren gewoon aanwezig op kantoor en werkten daar volgens de wettelijke richtlijnen van het RIVM. Het Stadskantoor bleef geopend voor het publiek, zodat de dienstverlening onverminderd door kon gaan.”

Thuiswerken sinds 2018

Sinds de verbouwing van het Stadskantoor in 2018, waar de overstap werd gemaakt naar flexwerken, stimuleert gemeente Alkmaar werknemers om meer thuis te werken. “Iedereen is voorzien van een laptop en een mobiele telefoon en Teams is al lange tijd aardig ingeburgerd. Om thuis de ideale werkomstandigheden te creëren, kunnen werknemers de kosten voor de inrichting van een werkplek (tot een maximum bedrag) declareren”, aldus Selly. “Toen in maart 2020 in verband met de pandemie het advies kwam om zoveel mogelijk thuis te werken, waren alle faciliteiten bij gemeente Alkmaar al aanwezig.”

Duidelijke afspraken

De directie houdt alle medewerkers per mail op de hoogte van de geldende maatregelen en de afspraken omtrent werken op het Stadskantoor. Per dagdeel is een gelimiteerd aantal werkplekken vrijgegeven. Die werkplek reserveer je eenvoudig via de app Officebooking. “Op het Stadskantoor handhaven we de 1,5 meter regel en we dragen een mondkapje in de publieke ruimtes. Op de werkvloer is bewegwijzering aangebracht en zijn alle benodigde hygiënische voorzieningen aanwezig. Heb je klachten? Dan blijf je thuis en doe je een zelftest.”

Warm welkom

“Dienstverlening zit in mijn bloed’, vertelt Selly enthousiast. “De eerste werkdag waarop werknemers weer fysiek aanwezig waren op het Stadskantoor hebben we dan ook gezorgd voor een warm welkom. Natuurlijk was er wat lekkers bij de koffie en lag er een welkomstbericht klaar. De collega’s die ik spreek, zijn allemaal blij dat ze weer naar kantoor mogen. Thuis missen ze voornamelijk het fysieke contact met collega’s. Zeker voor nieuwe collega’s is het fijn dat ze eindelijk op het Stadskantoor kunnen samenwerken.”

Advies

“Zolang we nog niet allemaal tegelijk op kantoor kunnen werken is het belangrijk om goed contact te blijven houden met je collega’s en duidelijke werkafspraken te maken. Zorg voor een prettige werkplek thuis en stem met je collega’s een dag af dat je samen fysiek aanwezig bent op kantoor, want dat mag gelukkig weer”, besluit Selly.

Delen:

Meer workplace management

Leer alles over WorkPlace Management

Leer alles over WorkPlace Management

dinsdag 15 oktober

Leer alles over workplace management met experts zoals onder andere Jan Gerard Hoendervanger. Op 13 november start de vernieuwde ...

Lees meer

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire kosten blijven stijgen

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire ...

vrijdag 21 juni

In deze blog vertelt consultant Ischa Detiger over het ravijnjaar, wat betekent dit voor de facilitaire dienstverlening ...

Lees meer

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

dinsdag 11 juni

Waar de ene Overijsselse zorgorganisatie al resultaten heeft geboekt op het gebied van verduurzaming, is het andere greenteam ...

Lees meer

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

woensdag 20 maart

Elke maand gaan we met een expert van Heijmans dieper in op een onderdeel van assetmanagement. In deze blog gaat Michael ...

Lees meer

<span class='normaltextrun'><span>Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie</span></span>

Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie

dinsdag 23 januari

Op 17 januari 2024 vond de Stand-Up van Smart WorkPlace plaats bij TwynstraGudde in Amersfoort. Partners en experts deelden ...

Lees meer

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract te sluiten

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract ...

donderdag 14 december

Ruim 1.9 miljoen vierkante meter aan vastgoed zal integraal beheerd en onderhouden worden door Heijmans.

Lees meer

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

woensdag 27 september

De kosten van facilitaire dienstverlening stijgen met 8% naar € 530,- per verhuurbare vierkante meter (vvo) exclusief ...

Lees meer

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

dinsdag 26 september

Binnen de snel veranderende wereld hebben organisaties continu te maken met nieuwe facilitaire uitdagingen, veranderingen ...

Lees meer

Gastvrij ontvangst kan je leren!

Gastvrij ontvangst kan je leren!

vrijdag 2 juni

Een gastvrij ontvangst is een belangrijke voorwaarde voor een inspirerende omgeving, maar dit gastvrije ontvangst bereikt ...

Lees meer

De grondige aanpak van de kansenkaart

De grondige aanpak van de kansenkaart

dinsdag 23 mei

In deze blog van Draaijer gaan Ingeborg Leene en Anniek Dijkstra in op het opzetten van de juiste vervolgstappen bij het ...

Lees meer

Van visie tot realisatie

Van visie tot realisatie

dinsdag 9 mei

‘Een aanspreekpunt tijdens het gehele proces waarmee we de opdrachtgever ontzorgen’. Dat is de kern van YNNO’s ...

Lees meer

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

dinsdag 18 april

SOLVED doet alles wat nodig is om een kantoor te realiseren dat aansluit op ieders wensen. Zowel in vastgoed als in werkplekadvies. ...

Lees meer

Performance management: sturen op input, output en outcome

Performance management: sturen op input, output en outcome

dinsdag 4 april

Onlangs organiseerde SWP een podcast over performance management. Voor Theo van der Voordt aanleiding om onderstaand artikel ...

Lees meer

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

dinsdag 4 oktober

We zitten in het midden van grote veranderingen in onze relatie met werk. Als onderdeel van deze verandering is er een grotere ...

Lees meer

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

vrijdag 9 september

Trendrapport: Hoe staan we er voor na 100 dagen hybride-werken. VFM Facility Experts kijken naar hoe verschillende opdrachtgevers ...

Lees meer

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 8 september

Hollandse Nieuwe gelooft dat de fysieke omgeving de plek is waar men het beste leert en creëert. Als partner van Smart ...

Lees meer

Van sensor tot inzicht – deel 9

Van sensor tot inzicht – deel 9

woensdag 31 augustus

In het negende deel van deze blogserie bespreekt Frederik Joustra van Spacewell sensorgegevens, ...

Lees meer

De toekomst van teams (3/3)

De toekomst van teams (3/3)

maandag 29 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het derde deel, geschreven ...

Lees meer

De toekomst van teams (2/3)

De toekomst van teams (2/3)

maandag 22 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het tweede deel, geschreven ...

Lees meer

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen ...

donderdag 18 augustus

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor: dinsdag en donderdag zijn daarbij vaste dagen, ...

Lees meer

Terug naar boven