Meer dienstverleningscontracten met hogere toegevoegde waarde

 

Meer dienstverleningscontracten met hogere toegevoegde waarde

Dienstverleningscontracten moeten meer opbrengstgedreven dan kosten- en kwaliteitgedreven zijn. Dat is de droom van Rogier Verbeek, vanaf 1 september de nieuwe CEO Benelux van Flexim Group.

De ambitie van Verbeek is om de hoogwaardige dienstverlening bij Flexim verder te professionaliseren, waarbij het vooral draait om het effect en om de impact. “Met onze dienstverlening moeten we bijdragen aan het succes van mensen en van organisaties waarvoor ze werken. Waarbij ik me wel realiseer dat die impact, de toegevoegde waarde, lastig is aan te tonen. Desondanks is het mijn droom om contracten meer opbrengstgedreven dan kosten- en kwaliteitgedreven te laten zijn. Dus met meer aandacht voor customer intimacy en customer excellence. Nu is de vraag meestal: ‘we willen deze kwaliteit, wat kost het?’ of ‘we hebben dit budget, welke kwaliteit kun je daarvoor leveren?’. Terwijl het in mijn optiek beter is om naar de opbrengst van de dienstverlening te kijken.”

Verbeek is ervan overtuigd dat er in de markt een transformatie gaande is naar dienstverlening die veel meer business-to-consumer georiënteerd en ingericht is in een business-to-business context. Ook ziet hij dat door het toenemende thuiswerken vanwege de coronacrisis de behoefte van organisaties verandert. “Gebruikers van kantoren gaan en mogen zich meer als consumenten van kantoren opstellen. Tegelijkertijd moet je als dienstverlener ook de belangen van de opdrachtgever in de gaten houden.”

Essentieel is voor Verbeek dat voor ogen wordt gehouden waarom iets gedaan wordt: “Het gaat om het hogere doel waaraan je als dienstverlener bijdraagt: dat kan bijvoorbeeld het verduurzamen van gebouwen zijn, een gezondere of meer circulaire werkomgeving of een aantrekkelijkere positionering in de markt, maar ook bijvoorbeeld het beheersen van kosten. Ik vind het van groot belang dat de markt deze vragen stelt en het is goed dat platforms zoals Smart WorkPlace daar een belangrijke rol in vervullen.”

Een van de veranderingen die Verbeek bij Flexim daarom wil gaan doorvoeren, is om operationele diensten die de identiteit van de opdrachtgever versterken en die bijdragen aan de beleving en de doelstelling van de opdrachtgever, meer zelf te gaan doen. Verbeek: “Tot nu toe was Flexim meer een hoofdaannemer van diensten, die de regie voerde. Dat is in de kern goed, maar door zelf meer aan het spel deel te nemen kun je meer betekenis toevoegen op het vlak van identiteit en beleving.”

Delen:

Meer workplace management

Leer alles over WorkPlace Management

Leer alles over WorkPlace Management

dinsdag 15 oktober

Leer alles over workplace management met experts zoals onder andere Jan Gerard Hoendervanger. Op 13 november start de vernieuwde ...

Lees meer

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire kosten blijven stijgen

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire ...

vrijdag 21 juni

In deze blog vertelt consultant Ischa Detiger over het ravijnjaar, wat betekent dit voor de facilitaire dienstverlening ...

Lees meer

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

dinsdag 11 juni

Waar de ene Overijsselse zorgorganisatie al resultaten heeft geboekt op het gebied van verduurzaming, is het andere greenteam ...

Lees meer

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

woensdag 20 maart

Elke maand gaan we met een expert van Heijmans dieper in op een onderdeel van assetmanagement. In deze blog gaat Michael ...

Lees meer

<span class='normaltextrun'><span>Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie</span></span>

Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie

dinsdag 23 januari

Op 17 januari 2024 vond de Stand-Up van Smart WorkPlace plaats bij TwynstraGudde in Amersfoort. Partners en experts deelden ...

Lees meer

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract te sluiten

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract ...

donderdag 14 december

Ruim 1.9 miljoen vierkante meter aan vastgoed zal integraal beheerd en onderhouden worden door Heijmans.

Lees meer

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

woensdag 27 september

De kosten van facilitaire dienstverlening stijgen met 8% naar € 530,- per verhuurbare vierkante meter (vvo) exclusief ...

Lees meer

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

dinsdag 26 september

Binnen de snel veranderende wereld hebben organisaties continu te maken met nieuwe facilitaire uitdagingen, veranderingen ...

Lees meer

Gastvrij ontvangst kan je leren!

Gastvrij ontvangst kan je leren!

vrijdag 2 juni

Een gastvrij ontvangst is een belangrijke voorwaarde voor een inspirerende omgeving, maar dit gastvrije ontvangst bereikt ...

Lees meer

De grondige aanpak van de kansenkaart

De grondige aanpak van de kansenkaart

dinsdag 23 mei

In deze blog van Draaijer gaan Ingeborg Leene en Anniek Dijkstra in op het opzetten van de juiste vervolgstappen bij het ...

Lees meer

Van visie tot realisatie

Van visie tot realisatie

dinsdag 9 mei

‘Een aanspreekpunt tijdens het gehele proces waarmee we de opdrachtgever ontzorgen’. Dat is de kern van YNNO’s ...

Lees meer

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

dinsdag 18 april

SOLVED doet alles wat nodig is om een kantoor te realiseren dat aansluit op ieders wensen. Zowel in vastgoed als in werkplekadvies. ...

Lees meer

Performance management: sturen op input, output en outcome

Performance management: sturen op input, output en outcome

dinsdag 4 april

Onlangs organiseerde SWP een podcast over performance management. Voor Theo van der Voordt aanleiding om onderstaand artikel ...

Lees meer

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

dinsdag 4 oktober

We zitten in het midden van grote veranderingen in onze relatie met werk. Als onderdeel van deze verandering is er een grotere ...

Lees meer

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

vrijdag 9 september

Trendrapport: Hoe staan we er voor na 100 dagen hybride-werken. VFM Facility Experts kijken naar hoe verschillende opdrachtgevers ...

Lees meer

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 8 september

Hollandse Nieuwe gelooft dat de fysieke omgeving de plek is waar men het beste leert en creëert. Als partner van Smart ...

Lees meer

Van sensor tot inzicht – deel 9

Van sensor tot inzicht – deel 9

woensdag 31 augustus

In het negende deel van deze blogserie bespreekt Frederik Joustra van Spacewell sensorgegevens, ...

Lees meer

De toekomst van teams (3/3)

De toekomst van teams (3/3)

maandag 29 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het derde deel, geschreven ...

Lees meer

De toekomst van teams (2/3)

De toekomst van teams (2/3)

maandag 22 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het tweede deel, geschreven ...

Lees meer

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen ...

donderdag 18 augustus

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor: dinsdag en donderdag zijn daarbij vaste dagen, ...

Lees meer

Terug naar boven