‘Base camp’ als dynamisch hart in nieuwe werkomgeving Rode Kruis

 

‘Base camp’ als dynamisch hart in nieuwe werkomgeving Rode Kruis

De ‘hands on’ mentaliteit en ‘base camps’ van het Rode Kruis zijn door ZENBER architecten slim verwerkt in de nieuwe werkomgeving op het Haagse hoofdkantoor.

Dit hoofkantoor van het Rode Kruis ligt in het jonge, dynamische kantorengebied ‘De Groene Schenk’, in Den Haag op loopafstand van station Den Haag Laan van N.O.I. Het gebouw beschikt over vijf verdiepingen en is prachtige gelegen aan een groene parkstrook. ZENBER architecten heeft de nieuwe dynamische werkomgeving ontworpen waarin samenwerken, ontmoeten en het internationale karakter van het Rode Kruis samenkomen.

Centrale middelpunt

‘Base camp’ als dynamisch hart in nieuwe werkomgeving Rode Kruis

In het hart van elke verdieping is een groot en dynamisch ‘base camp’ gecreëerd. Hier staat de pantry met goede koffie en een multifunctionele lees- en werktafel. Het ‘base camp’ is hèt centrale middelpunt. De frames met vilten doeken overdekken de diverse zit- en overlegplekken. Rondom het open ‘base camp’ zijn transparante vergader, overleg en concentratieruimtes gepositioneerd. Hierdoor zijn medewerkers van de verschillende afdelingen goed zichtbaar voor elkaar en wordt het samenwerken en ontmoeten optimaal gefaciliteerd en gestimuleerd.

Werkcafé

Op de begane grond worden de bezoekers gastvrij ontvangen aan een ontvangstbalie en kunnen zij plaatst nemen in een ‘base camp’. Hierachter bevindt zich een levendig en multifunctioneel werkcafé met uitzicht op de groene parkstrook en een groot vergadercentrum.

Diversiteit aan werkplekken

Ook de open kantoorvloeren faciliteren een makkelijk contact tussen de verschillende afdelingen. In de directe nabijheid bevinden zich de skype nissen en de belcellen die veelvuldig worden gebruikt voor internationale gesprekken met medewerkers en met andere instanties op locatie. Een hele goede akoestiek is hier dan ook van essentieel belang: het toegepaste tapijt en de nieuwe plafonds hebben een extra hoge akoestische waarde en tussen de werkplekken staan akoestische schermen.

Internationaal karakter

Het Rode Kruis is dé noodhulporganisatie, in Nederland en wereldwijd. De identiteit van de organisatie met het grootste vrijwillige hulpverlenersnetwerk ter wereld is duidelijk zichtbaar in het interieur. Voor het ontwerp van de nieuwe werkomgeving heeft ZENBER zich laten inspireren door de ‘hands on’ mentaliteit en de internationale ‘base camps’ van het Rode Kruis.

‘Base camp’ als dynamisch hart in nieuwe werkomgeving Rode Kruis

Workshop

Met medewerkers van verschillende afdelingen van het Rode Kruis heeft ZENBER een workshop gehouden over de identiteit en de look & feel. Dit is vertaald in het interieur door een combinatie van kleur en duurzaam materiaal gebruik, het ‘base camp’ als dynamische hart en de grote wand vullende fotografie met afbeeldingen van de internationale hulpverlening van het Rode Kruis.

Bron: ZENBER

Delen:

Meer workplace management

Leer alles over WorkPlace Management

Leer alles over WorkPlace Management

dinsdag 15 oktober

Leer alles over workplace management met experts zoals onder andere Jan Gerard Hoendervanger. Op 13 november start de vernieuwde ...

Lees meer

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire kosten blijven stijgen

Met de hand op de knip het ravijnjaar in, terwijl facilitaire ...

vrijdag 21 juni

In deze blog vertelt consultant Ischa Detiger over het ravijnjaar, wat betekent dit voor de facilitaire dienstverlening ...

Lees meer

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

Hoe betrek je medewerkers bij verduurzaming?

dinsdag 11 juni

Waar de ene Overijsselse zorgorganisatie al resultaten heeft geboekt op het gebied van verduurzaming, is het andere greenteam ...

Lees meer

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

De Sleutel tot Verbetering: RCA in Actie

woensdag 20 maart

Elke maand gaan we met een expert van Heijmans dieper in op een onderdeel van assetmanagement. In deze blog gaat Michael ...

Lees meer

<span class='normaltextrun'><span>Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie</span></span>

Stand-Up SWP: Totempalen in je organisatie

dinsdag 23 januari

Op 17 januari 2024 vond de Stand-Up van Smart WorkPlace plaats bij TwynstraGudde in Amersfoort. Partners en experts deelden ...

Lees meer

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract te sluiten

Royal FloraHolland en Heijmans voornemens meerjarig contract ...

donderdag 14 december

Ruim 1.9 miljoen vierkante meter aan vastgoed zal integraal beheerd en onderhouden worden door Heijmans.

Lees meer

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

Exploitatiekosten kantoren gestegen met 8%

woensdag 27 september

De kosten van facilitaire dienstverlening stijgen met 8% naar € 530,- per verhuurbare vierkante meter (vvo) exclusief ...

Lees meer

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

Een gemeentelijke werkomgeving dat staat als een huis

dinsdag 26 september

Binnen de snel veranderende wereld hebben organisaties continu te maken met nieuwe facilitaire uitdagingen, veranderingen ...

Lees meer

Gastvrij ontvangst kan je leren!

Gastvrij ontvangst kan je leren!

vrijdag 2 juni

Een gastvrij ontvangst is een belangrijke voorwaarde voor een inspirerende omgeving, maar dit gastvrije ontvangst bereikt ...

Lees meer

De grondige aanpak van de kansenkaart

De grondige aanpak van de kansenkaart

dinsdag 23 mei

In deze blog van Draaijer gaan Ingeborg Leene en Anniek Dijkstra in op het opzetten van de juiste vervolgstappen bij het ...

Lees meer

Van visie tot realisatie

Van visie tot realisatie

dinsdag 9 mei

‘Een aanspreekpunt tijdens het gehele proces waarmee we de opdrachtgever ontzorgen’. Dat is de kern van YNNO’s ...

Lees meer

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

De boerderij op de grachten met 50 parkeerplaatsen

dinsdag 18 april

SOLVED doet alles wat nodig is om een kantoor te realiseren dat aansluit op ieders wensen. Zowel in vastgoed als in werkplekadvies. ...

Lees meer

Performance management: sturen op input, output en outcome

Performance management: sturen op input, output en outcome

dinsdag 4 april

Onlangs organiseerde SWP een podcast over performance management. Voor Theo van der Voordt aanleiding om onderstaand artikel ...

Lees meer

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

Whitepaper: De 7 dimensies van het nieuwe werkparadigma

dinsdag 4 oktober

We zitten in het midden van grote veranderingen in onze relatie met werk. Als onderdeel van deze verandering is er een grotere ...

Lees meer

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

100 dagen hybride werken. Hoe staan we ervoor?

vrijdag 9 september

Trendrapport: Hoe staan we er voor na 100 dagen hybride-werken. VFM Facility Experts kijken naar hoe verschillende opdrachtgevers ...

Lees meer

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

Hollandse Nieuwe nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 8 september

Hollandse Nieuwe gelooft dat de fysieke omgeving de plek is waar men het beste leert en creëert. Als partner van Smart ...

Lees meer

Van sensor tot inzicht – deel 9

Van sensor tot inzicht – deel 9

woensdag 31 augustus

In het negende deel van deze blogserie bespreekt Frederik Joustra van Spacewell sensorgegevens, ...

Lees meer

De toekomst van teams (3/3)

De toekomst van teams (3/3)

maandag 29 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het derde deel, geschreven ...

Lees meer

De toekomst van teams (2/3)

De toekomst van teams (2/3)

maandag 22 augustus

Hoe ziet de toekomst van teams eruit? Daaraan wijdt TwynstraGudde een drieluik. In het tweede deel, geschreven ...

Lees meer

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen ...

donderdag 18 augustus

Apple-medewerkers moeten vanaf 5 september verplicht drie dagen naar kantoor: dinsdag en donderdag zijn daarbij vaste dagen, ...

Lees meer

Terug naar boven