Vierde editie Booking Booster in teken van duurzame accommodatie
Booking.com is gestart met de inschrijvingen voor de vierde editie van Booking Booster 2020, een programma dat duurzaam reizen beter mogelijk moet maken. Onderwerp is ditmaal: ‘duurzame accommodatie’.
Booking Booster 2020 brengt start-ups, sociale ondernemingen, non-profitorganisaties en allerlei soorten accommodaties bij elkaar om oplossingen te vinden die moeten leiden tot meer duurzaamheid. Deelnemers, waaronder ook accommodaties die werken aan innovatieve producten en diensten, maken dankzij het programma van 2020 kans op een beurs van 2,6 miljoen euro.
De focus op accommodaties in het Booking Booster-programma voor 2020 wordt ondersteund door onderzoek van Booking.com, dat aantoont dat 82% van de accommodatiepartners wil samenwerken op het gebied van duurzaamheid* en dat 87% van de reizigers wereldwijd duurzame accommodaties in overweging neemt**.
Booking Booster 2020 is erop gericht om accommodatiepartners te helpen met het verminderen van belemmeringen in de verduurzaming van hun accommodaties en werkzaamheden. Om dat te bereiken, zijn er twee complementaire sessies van elk tien dagen, exclusief toegespitst op dit onderwerp.
De eerste, in mei 2020, is bedoeld voor organisaties die innovatieve producten en diensten ontwikkelen die accommodaties kunnen helpen bij de verduurzaming.
De tweede, in september van dit jaar, is voor de accommodaties zelf. Ook accommodaties die net begonnen zijn met een verduurzamingstraject kunnen hieraan deelnemen. Tijdens de Booking Booster-finale in september 2020 presenteren de deelnemers van beide sessies live voor een publiek hun projecten, waarmee ze een geldbedrag van 2,6 miljoen euro kunnen winnen voor het uitbreiden van die projecten. Dit bedrag zal uit het bedrijfsfonds komen.
Beide sessies van het Booking Booster 2020-programma bestaan uit een serie praktische workshops en gepersonaliseerde coaching door een mentor die de deelnemers zal helpen met het opschalen van de impact van hun projecten. De deelnemers zullen worden gekoppeld aan de allerbeste mentoren van Booking.com die advies en ondersteuning bieden bij specifieke onderwerpen. Los van de eventuele financiële ondersteuning, blijven de deelnemers ook na het einde van het programma ondersteuning ontvangen van de mentoren. Ze worden bovendien in contact gebracht met diverse andere experts van Booking.com die ze helpen om hun duurzame doelen te bereiken.
“Wij zijn enthousiast over het Booking Booster 2020-programma, want daarmee steunen we innovatieve oplossingen die onze accommodatiepartners op weg helpen bij het implementeren van duurzamere manieren van werken. Dat is niet alleen wat onze klanten willen: onze partners willen het ook”, zegt Rob Ransom, Vice President van de afdeling Strategy & Corporate Development bij Booking.com. “Door producten en diensten die ontwikkeld zijn door start-ups en organisaties wereldwijd te koppelen aan toonaangevende duurzame accommodaties, kunnen we samen onze inspanningen versnellen om van ieder verblijf een duurzaam verblijf te maken.”
Het Booking Booster-programma functioneert, samen met andere openbare initiatieven als Travalyst, in samenhang met het interne vrijwilligersprogramma van Booking.com. In het kader van dat programma, dat al vele jaren actief is, nemen werknemers wereldwijd deel aan projecten van lokale organisaties, gericht op het verduurzamen van bestemmingen. Al deze initiatieven tezamen geven verdere vorm aan de belofte van Booking.com om een positieve impact te creëren binnen de wereldwijde reisbranche. Meer informatie over alle aankomende programma's en andere initiatieven zijn te vinden op de Booking Booster-website.
Start-ups, sociale ondernemingen, non-profitorganisaties en duurzame accommodaties van over de hele wereld kunnen zich inschrijven voor deelname aan de relevante sessie van het Booking Booster programma voor 2020. Ook alumni van eerdere Booking Boosters zijn welkom. Belangstellenden kunnen alle relevante informatie en verdere details, inclusief de uiterste termijn voor inschrijving, vinden op de Booking Booster-website.
Foto: Booking.com
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...
Succesvoorbeelden gezonde en circulaire werkomgevingen
dinsdag 21 november
Een circulaire en gezonde werkomgeving is allerminst een utopie. Dat bleek tijdens SWP op Locatie bij Tarkett in Waalwijk, ...