Thuis voelen in je organisatie, hoe doen we dat?
Aanwezig bij de laatste Round Table van Duurzame Impactmakers was Marjolein Kurstjens, Demand Manager Facility Management bij PwC Nederland. Zo sprak zij over PwC's ambitie rondom inclusiviteit en diversiteit.
Bijna elke bedrijf is er mee bezig, inclusief zijn en divers zijn. De praktijk laat inmiddels zien dat de realiteit grillig is en dat niet alle items wereldwijd, maar ook binnen Nederland even gemakkelijk gaan. Marjolein Kurstjens onderschrijft deze stelling: “Onze ambitie bij diversiteit en inclusie komt voort uit het feit dat we als PwC grote problemen willen oplossen. Wat PwC een bijzondere en gepriviligeerde organisatie maakt is dat we nogal homogeen zijn in opleidingsniveau: iedereen stroomt hoogopgeleid binnen. Daardoor is het lastig om op ability-niveau divers te zijn. Andere topics zoals bijvoorbeeld gender en religie gaan gemakkelijker samen met opleidingsniveau.”
“Thuis voelen is zowel bij PwC als thuis een plek waar ik mezelf mag zijn en geen rol hoef te spelen.” - Marjolein Kurstjens
Zo is er bij PwC na de publiciteit rond The Voice een tijd een column geweest, 'Comfortabel worden met het oncomfortabele'. Daarin worden vooral thema’s als cultuur, religie en gender besproken vanuit persoonlijke verhalen. De hoofdpersonen vertelden wat hun achtergrond – bijvoorbeeld een beperking – had gedaan met het worden tot wat ze nu waren. "Belangrijk daarbij was dat naar aanleiding ervan een gesprek ontstond over wat wel en niet goed ging in de manier waarop met hen werd omgegaan.”
Lees het volledige verslag van de round table hier.
Team SWP wenst iedereen een gezond en gelukkig 2025
zondag 31 december
Na een succesvol 2024 vol mooie momenten kunnen we niet wachten om samen met jullie te starten aan 2025.
De top 5 best gelezen artikelen van 2024
zondag 31 december
De meest gelezen artikelen van 2024 zijn bekend! Benieuwd naar welke artikelen je dit jaar niet mocht missen? Bekijk ze ...