ABN AMRO besteedt managing agent hard services uit aan RHDHV
Smart WorkPlace partner Royal HaskoningDHV verzorgt de komende vijf jaar het vastgoedbeheer voor alle ABN AMRO locaties in Nederland.
Ook het doorontwikkelen van de Future FM doelstellingen waarin duurzaamheid, employee experience en digitale transformatie centraal staan, valt onder dit contract.
De overeenkomst is het gevolg van ABN AMRO’s beslissing om op zoek te gaan naar een nieuw sourcing model voor Facility Management. Dit betekent dat de inhoudelijke aansturing per 1 september aanstaande bij drie marktpartijen komt te liggen: een commercieel asset manager, een soft-service integrator en een managing agent hard services (Royal HaskoningDHV).
Diedrik Broekman, Business Demand Manager ABN AMRO: “Wij zijn blij dat we na een intensieve- en zorgvuldige aanbestedingsprocedure, een partner met een schat aan ervaring aan ons hebben weten te binden zodat we ons kunnen blijven ontwikkelen binnen onze innovatieve vastgoed portefeuille.”
Marije Hulshof, Global Director Industry & Buildings Royal HaskoningDHV: “Met deze overeenkomst kunnen we samen met onze nieuwe ketenpartners bijdragen aan een efficiënte dienstverlening, zodat ABN AMRO zich kan concentreren op haar besturende taken.”
De managing agent partner rol omvat onder meer (1) technical management inclusief data centers, (2) contract management, (3) security management, (4) project management, (5) workplace management en (6) vastgoed administratie inclusief informatiebeheer. Hierbinnen zullen ook enkele operationele taken worden uitgevoerd.
Fotobijschrift: Het gecombineerde ABN AMRO-Royal HaskoningDHV team. V.l.n.r. Royal HaskoningDHV Marije Hulshof, Sander de Jong, Geert Füchs, Rob Schonk en ABN AMRO Diedrik Broekman, Marjolein Goense, Robert Best (Royal HaskoningDHV), Rob Vermeij en Erika Bonis.
FMXXL Facilitair Management maakt voor het tweede jaar op rij ...
maandag 27 november
FMXXL is voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot een van de 927 snelst groeiende bedrijven van Nederland.
Ontdek het perspectief van de gast
zondag 26 november
Een succesvolle cateringdienstverlening valt of staat met tevreden gasten. Maar wat wil die gast nu precies? Hun perspectief ...