Sneak peek: De 1e optimale hybride werkomgeving van Rabobank

Sneak peek: De 1e optimale hybride werkomgeving van Rabobank

In het aankomende E-zine: Hybride werken & vastgoed lees je alles over het hybride werken bij Rabobank, intern bekend als het Rabo@Anywhere concept. In dit artikel proef je alvast even voor.

"Onze RaboHouses zijn innovatieve én duurzame werkomgevingen waar alles samenkomt, daar hebben we samen met onze partners volop aan gewerkt."

Een nieuwe manier van werken

Om hybride werken optimaal mogelijk te maken worden de kantoren van Rabobank (her)ingericht tot een huiselijke plek om samen te werken, geïnspireerd te worden én elkaar te ontmoeten. In het hoofdkantoor van Rabobank aan de Croeselaan in Utrecht is recent een groot gebied verbouwd en omgedoopt tot Rabo Kitchen: de eerste gerealiseerde optimale hybride werkomgeving van Rabobank.

Anouk Veerman, Productmanager Workspace Concepts, licht toe: "Tijdens covid zagen we dat online thuiswerken prima ging. Het ontwikkelen van een hybride werkvorm kwam door covid in een stroomversnelling en is nu de standaard. Hierdoor zagen wij dat delen van onze kantoren niet of nauwelijks meer werden gebruikt. Daarom hebben wij de wensen van de medewerkers en de ontwikkelingen rond de toekomst van werk in kaart gebracht. Op basis van een medewerkers onderzoek, waarbij ruim 900 collega’s via een vragenlijst hebben aangegeven welke activiteiten en faciliteiten voor hen het meest belangrijk zijn, passen wij onze kantoren gefaseerd aan naar zogeheten RaboHouses; een vernieuwd concept dat gericht is op samenwerk-, netwerk,- leer-, ontmoetings- vergader- en werkplekfaciliteiten."

Circulair en flexibel

Edwin Berg, Productowner Workspace Concepts, vult aan: "Onze RaboHouses zijn innovatieve én duurzame werkomgevingen waar alles samenkomt, daar hebben we samen met onze partners volop aan gewerkt.’ Anouk: ‘Ja, en daarin heeft iedereen een steentje bijgedragen. Zo bestaat de isolatie van de plafonds in Rabo Kitchen bijvoorbeeld uit pulp gemaakt van tweedehands jeans van onze collega’s. We hebben het meubilair hergebruikt en alle bijzonderheden qua duurzaamheid zijn terug te lezen op houten blaadjes die aan de muren zijn bevestigd: een leuke, speelse manier om iedereen deelgenoot te maken van wat er aan materialen is (her)gebruikt in deze unieke ruimte."

De mening van onze medewerkers is voor ons erg belangrijk en stellen wij centraal bij alles wat wij doen, dit meten we aan de hand van medewerkers onderzoeken. Hieruit bleek dat er behoefte is aan een werkomgeving die het (samen)werken ondersteunt, met hang-outs, creatieve ruimtes, pop-up podia, arena’s en relax/fun zones. Daarnaast willen medewerkers zich gedurende de dag even kunnen terug trekken, voor een (telefoon)gesprek met een collega of een klant. Kortom, zoveel mensen, zoveel wensen.

E-zine

Nu we meer thuiswerken ontstaan er ook meer vragen. Hoe blijven medewerkers met elkaar verbonden? En welke rol speelt het kantoor daarbij? In het E-zine: Hybride werken & Vastgoed wordt dieper ingegaan op dit thema. Het nieuwe E-zine is online beschikbaar op 13 april 2023 om 16:00 uur. Deze is dan te vinden op onze hoofdpagina en in de Kennisbank

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven