Positieve invloed organisatieacties op betrokkenheid medewerkers
Hoe hebben acties van een organisatie op korte termijn een positieve invloed gehad op de betrokkenheid van de medewerkers? Daarover spreekt Paula Aitkenhead van Schneider Electric bij Wellbeing@Work Amsterdam Summit.
Paula Aitkenhead is Global HR Well-Being PMO bij Schneider Electric. Tijdens de Wellbeing@Work Amsterdam Summit op 1 oktober deelt ze de reactie van Schneider Well-Being op de pandemie van 2020. Wat was de eerste reactie? En hoe ging en gaat Schneider Electric om met de pandemie, tijdens de lockdown-periode, nu en in de toekomst. Ze bespreekt hoe de acties op korte termijn een positieve invloed hebben gehad op de betrokkenheid van de medewerkers van Schneider Electric. “Toen de pandemie toesloeg, bleef een groot en kritiek deel van het personeelsbestand van Schneider Electric in onze fabrieken en op onze locaties werken, terwijl 89% van de NDVC-medewerkers van Schneider Electric volledig thuis ging werken. Gezondheid, veiligheid en bedrijfscontinuïteit waren de prioriteiten. Nu we geleidelijk terugkeren naar ‘business as unusual’, reflecteren we trots op de sterke cultuur en snelle wendbaarheid van de organisatie, om in crisistijden met medewerkers, klanten en toekomstige talenten een switch te maken naar digitaal. Onze scores voor medewerkersbetrokkenheid bereikten het hoogste niveau; en onze H1-resultaten laten een sterke veerkracht en een groeipotentieel zien. We weten dat het niet gemakkelijk was. Neem bijvoorbeeld het geval van thuiswerken. Voor deze werknemers was elke ervaring uniek, afhankelijk van het land, geslacht, leeftijd, leefomstandigheden thuis, IT-connectiviteit, zorgondersteuning, enz. Hoewel sommige werknemers positieve effecten noemden, zoals meer openheid en empathie, minder formaliteit en groter begrip voor elkaar, werden anderen geconfronteerd met toenemende uitdagingen op het gebied van de geestelijke gezondheid, micromanagement en spanningen tussen werk en privé. We omarmen wendbare, flexibele en slimme manieren van werken voor onze mensen – om betere prestaties, welzijn, hogere betrokkenheid, en sterkere veerkracht te ondersteunen. Wij geloven dat de toekomst van werk zal groeien en zich zal aanpassen, waardoor onze waardepropositie voor werknemers en onze reputatie als geweldig bedrijf voor geweldige mensen wordt versterkt.”
Partners van Smart WorkPlace krijgen bij inschrijving 30% korting op het tarief. Daarbij kan de code SWPAMS30 worden gebruikt.
Schneider Electric
Meer artikelen van Schneider Electric
Draaijer Groep en HEYDAY slaan handen ineen
zaterdag 23 december
Per 1 januari 2025 voegen HEYDAY en Draaijer Groep de directies samen. De nieuwe algemeen directeur Danny van Rossum (foto): ...
Basiscursus WorkPlace Management krijgt rapportcijfer 8
zaterdag 23 december
De Basiscursus WorkPlace Management is met het rapportcijfer 8 goed gewaardeerd door de cursisten. Wil jij 2025 goed beginnen? ...