Met 'beleving en vitaliteit' wint VGZ Workplace Award 2017
Beleving en vitaliteit, met die kenmerken heeft de werkomgeving van zorgverzekeraar de JLL Winning Workplace Award 2017 binnengesleept.
Deze tweejaarlijkse award is een onderscheiding voor kantoorgebruikers die op een vooruitstrevende manier invulling geven aan de werkplek als drijvende kracht van organisatiedoelstellingen. De focus van de jury lag op drie aspecten van het jaarthema van de prijsvraag ‘Human Experience’: engagement, empowerment en fulfilment.
'Fit forward’ programma
Remco van der Mije, Head of Strategic Consulting bij JLL: “Vanaf het moment dat je bij VGZ binnenkomt tot het moment dat je het kantoor verlaat, staat beleving centraal. Voor zowel de medewerker als de bezoeker. De missie van de organisatie om Nederland gezonder te maken is terug te zien in de huisvesting. Het stimuleren van vitaliteit komt onder andere tot uiting in het ‘fit forward’-programma, gezonde voeding, ergonomische oplossingen en ruimte voor ontspanning."
Workplace geen containerbegrip
Door FM en HR te integreren is de werkplek meer dan alleen de fysieke werkomgeving, maar staan de betrokkenheid van de medewerker en de ‘employee journey’ centraal, stelt Van der Mije. "Daarnaast biedt de werkomgeving van VGZ een grote diversiteit aan alternatieve werkplekken. VGZ is hét voorbeeld van de trend die we zien in de markt dat ‘workplace’ niet langer een containerbegrip is, maar een strategisch onderwerp wordt van de kernactiviteiten van bedrijven. VGZ is dan ook de terechte winnaar van onze Winning Workplace Award 2017.”
Talent behouden
Richard Helmus, Manager Facility & Real Estate bij coöperatie VGZ: “Onze organisatie en de werkomgeving zorgen er niet alleen voor dat we elke dag met plezier naar ons werk gaan, maar het helpt VGZ ook talent aan te trekken en werknemers te behouden. Deze award is de waardering voor de ontwikkeling en professionaliseringsslag die VGZ in de afgelopen jaren op workplace-gebied heeft doorgemaakt en het motiveert ons om in de toekomst te blijven innoveren, zodat we onze verzekerden maximale kwaliteit kunnen leveren.”
Enexis tweede, Plantronics derde
Uit alle inschrijvingen selecteerde de jury Accenture, De Volksbank, Enexis, Plantronics, Travelbird en VGZ als halve finalisten. Het aantal publieksstemmen en het oordeel van de jury bepaalden in de volgende ronde dat Enexis, Plantronics en VGZ tot de drie finalisten behoorden. De jury heeft vervolgens deze drie organisaties bezocht om zo te beoordelen wie de meest inspirerende Winning Workplace heeft. De werkplek van Enexis kreeg de tweede prijs en de werkplek van Plantronics ontving de derde prijs.
JLL zal het komend jaar VGZ en andere deelnemers blijven volgen om de lange termijn effecten van hun initiatieven te zien. De award is tijdens het event Tommorow@Work van MindCampus B.V. in ontvangst genomen door Richard Helmus, Manager Facility & Real Estate bij VGZ.
Bron: JLL
Basiscursus WorkPlace Management krijgt rapportcijfer 8
zondag 24 december
De Basiscursus WorkPlace Management is met het rapportcijfer 8 goed gewaardeerd door de cursisten. Wil jij 2025 goed beginnen? ...
Draaijer Groep en HEYDAY slaan handen ineen
zaterdag 23 december
Per 1 januari 2025 voegen HEYDAY en Draaijer Groep de directies samen. De nieuwe algemeen directeur Danny van Rossum (foto): ...