Tony Chocolonely is weer het duurzaamste merk van Nederland

Tony Chocolonely is weer het duurzaamste merk van Nederland

Tony’s Chocolonely heeft de koppositie weer overgenomen en is uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland volgens de Sustainable Brand Index 2023, waarin consumenten de meest duurzame merken aanwijzen.

Juist in deze tijden, willen we het woord ‘samen’ in onze missie voor 100% slaafvrije chocolade benadrukken. Wij vinden dat bedrijven de verantwoordelijkheid hebben om de wereld socialer en duurzamer te maken. Die sociale en duurzame wereld kunnen we alleen ‘samen’ bereiken. We willen hierin het goede voorbeeld geven en andere bedrijven inspireren om met ons mee te doen. Daarnaast roepen we de politiek op om de Wet Internationaal Verantwoord Ondernemen (IVMO) in te voeren." - Ester van Dusseldorp, Duchess Chocopreme en Country Manager Benelux van Tony’s Chocolonely

Aandacht voor klimaat

De interesse in duurzaamheid onder Nederlandse consumenten is nog nooit zo hoog geweest als dit jaar, ook in tijden van recessie en inflatie. Juist ook wanneer we dit afzetten tegen de cijfers van de andere onderzochte landen.  In veel sectoren waar consumenten aankoopbeslissingen nemen, speelt duurzaamheid als factor een grotere rol ten opzichte van voorgaande jaren. Deze trend lijkt zich door te zetten, ondanks de moeilijke economische tijden.  

Toch zijn er ook sectoren waarin mensen, gezien de huidige economische situatie, het juist moeilijker is geworden om duurzaamheid prioriteit te geven als het gaat om aankopen op bijvoorbeeld e-commerce platforms maar ook bijvoorbeeld bij het kiezen van een bank of bancaire producten. Energie blijft echter de sector waar consumenten duurzaamheid het meest prioriteit geven, geen verrassing, aangezien mensen zich zeer bewust zijn van de aanhoudende energiecrisis in Nederland en Europa.

Benieuwd naar het hele verslag? Lees het Sustainable Brand Index™ 2023 rapport hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven