20 jaar HEYDAY, in gesprek met Remko Stolk

3 min

 

<span id='hs_cos_wrapper_name' class='hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text' data-hs-cos-general-type='meta_field' data-hs-cos-type='text'>20 jaar HEYDAY, in gesprek met Remko Stolk

Ontdek 20 jaar HEYDAY door de ogen van Remko Stolk, algemeen directeur van HEYDAY

Wie ben je en wat is je rol bij HEYDAY?

“Ik ben Remko Stolk, 52 jaar en woon in Enschede. Sinds 1 februari 2021 ben ik algemeen directeur van HEYDAY. Daarvoor werkte ik als commercieel directeur bij Asito, net als HEYDAY onderdeel van familiebedrijf ADG. HEYDAY was voor mij dus geen onbekende organisatie. In mijn rol als algemeen directeur probeer ik elke medewerker in zijn of haar kracht te zetten. Ik vind het belangrijk dat HEYDAY een aantrekkelijke werkgever is, waar de mensen de ruimte krijgen om te groeien. Want als onze medewerkers groeien, groeit HEYDAY ook.”

 

Grenzen verleggen binnen HEYDAY, hoe doe jij dat?

“Ik doe het natuurlijk niet alleen, maar door me echt te verdiepen in onze klanten. Wanneer je weet wat er echt speelt bij een organisatie, kun je op strategisch niveau van meerwaarde zijn. Dit leidt tot langdurgie relaties, meer efficiency en effectiviteit. Daarnaast worden onze relaties met klanten waardevoller, beter en leuker wanneer beide partijen plezier beleven en energie krijgen van een samenwerking. Een mooi voorbeeld vind ik ons partnerschap met DSM: we werken al twintig jaar samen en DSM heeft in die twintig jaar vele ontwikkelingen doorgemaakt, toch weten we keer op keer een passende oplossing neer te zetten.”

 

Wat maakt HEYDAY pionier in integrale facilitaire dienstverlening?

“HEYDAY is ontstaan uit het Nederlandse ingenieursbureau ARCADIS en de Britse facilitaire dienstverlener Mowlem en bracht het integrated facility management-model naar Nederland. Als dat geen pionieren is! In 2003 was Philips onze eerste grote klant en werd de basis gelegd voor vele succesvolle samenwerkingen. Nu, twintig jaar later, ziet de wereld er heel anders uit. We zijn continu bezig hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren en omarmen thema’s als wendbaarheid, duurzaamheid en data-driven facility management. We blijven pionieren.”

 

Welke gebeurtenis bij HEYDAY is je bijzonder bijgebleven? 

“We hebben onlangs een mooie, nieuwe opdrachtgever binnen de retail mogen verwelkomen bij HEYDAY. Op zich niet heel bijzonder, zou je denken. De retailbranche is voor ons echter relatief nieuw: we hebben vooral klanten uit de zakelijke dienstverlening of industrie. Toch zijn we met lef en inzet gestart met het traject, omdat we voelden dat het ons goed zou passen. Het resultaat is een fantastische gunning: we regisseren het facilitair management voor veertien locaties in Nederland.”

 

Welke ambities heb jij om HEYDAY en haar mensen nog meer vooruit te helpen?

“Nu de samenvoeging met ArrangeGroup achter de rug is, is het tijd om vooruit te kijken. Mijn focus ligt daarbij echt op onze mensen, ons belangrijkste bezit. We moeten als HEYDAY blijven groeien om de ambities van onze vakmensen te realiseren. Ik stimuleer alle leiders binnen onze organisatie om ervoor te zorgen dat de mensen op de werkvloer hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Ook pakken we steeds meer de regierol binnen het facilitaire domein van ADG. Zo gaan we er nog twintig mooie jaren aan vastplakken. En hopelijk nog veel meer.”

Delen:

Meer nieuws

Eindbeslissers massaal aanwezig

Eindbeslissers massaal aanwezig

donderdag 6 maart

Nu al – 6 weken voor de WorkPlace Xperience – zijn al meer dan 500 deelnemers geregistreerd. En nog belangrijker: ...

Lees meer

Hoe ontwikkel ik een multifunctionele accommodatie?

Hoe ontwikkel ik een multifunctionele accommodatie?

donderdag 6 maart

Leer alles over dit ondewerp tijdens de studiedag van HEVO. De studiedag is bedoeld voor bestuurders, beleidsmakers, projectleiders/managers ...

Lees meer

Duizend circulaire werkplekken voor Movares Group

Duizend circulaire werkplekken voor Movares Group

woensdag 5 maart

De uitvraag van Movares was zeer uitdagend: 1.000 circulaire werkplekken. Een interview over de uitdaging en het resultaat ...

Lees meer

SWP Talks #58: Employee Experience

SWP Talks #58: Employee Experience

woensdag 5 maart

Employee experience betekent meer dan alleen een goede koffiebar. Het is een belangrijk onderwerp in de moderne werkomgeving. ...

Lees meer

Ontwikkel je skills in workplace management

Ontwikkel je skills in workplace management

dinsdag 4 maart

Op 26 maart start de vernieuwde Basiscursus WorkPlace Management met een kennismakingsbijeenkomst. Een van de docenten, ...

Lees meer

Essentie van integrale businesscases (deel 2)

Essentie van integrale businesscases (deel 2)

dinsdag 4 maart

Dit artikel is een vervolg van deel 1 van de essentie van integrale businesscases, in dit artikel publiceerden Theo ...

Lees meer

Babyboomers en een gastvrij ontvangst

Babyboomers en een gastvrij ontvangst

maandag 3 maart

De verschillende generaties op kantoor, hoe breng je ze in verbinding? In deze artikelenreeks vertelt Petra de West, Business ...

Lees meer

Van monumentaal pand naar werkplek

Van monumentaal pand naar werkplek

donderdag 27 februari

Hoe maak je van een monumentaal pand een moderne werkomgeving? AENC vertelt over de transformatie van zorginstelling IJsselheem ...

Lees meer

Michael Kortekaas: energie, focus en veerkracht

Michael Kortekaas: energie, focus en veerkracht

donderdag 27 februari

Hoe houd je je energiebatterijen opgeladen, een gezond werk-privé balans en focus op de dingen die je wilt bereiken? ...

Lees meer

Durf te kiezen: gebruik gaat boven bezit

Durf te kiezen: gebruik gaat boven bezit

woensdag 26 februari

Flexibele werkomgevingen zijn een belangrijk onderdeel van de moderne werkomgeving. In gesprek met Robin Paul van Eck, Marketing ...

Lees meer

Als partners elkaar strategie verwezenlijken

Als partners elkaar strategie verwezenlijken

woensdag 26 februari

Het realiseren en vervolgens beheren en onderhouden van locaties voor hoger en academisch onderwijs vereist specifieke expertise. ...

Lees meer

Fietser kan flínk besparen volgens IWG

Fietser kan flínk besparen volgens IWG

dinsdag 25 februari

Woon-werkverkeer verandert razendsnel. Onlangs werd duidelijk dat steeds meer Nederlandse forensen de fiets pakken, dankzij ...

Lees meer

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

dinsdag 25 februari

Verhuizen van kantoor, extern maar ook intern, is een belangrijke onderneming. Daarom heeft Martsprojecten de belangrijkste ...

Lees meer

Michiel Otto nieuwe directievoorzitter van HEVO

Michiel Otto nieuwe directievoorzitter van HEVO

maandag 24 februari

Per 1 mei 2025 zal Michiel Otto de rol van directievoorzitter bij HEVO overnemen van Ewoud van der Sluis, die na een succesvolle ...

Lees meer

Circulaire hotspot op Schiphol Trade Park

Circulaire hotspot op Schiphol Trade Park

vrijdag 21 februari

Op deze locatie wordt gewerkt aan innovatie, duurzaamheid en samenwerking, om de toekomst vorm te geven. Dit is New Terra, ...

Lees meer

SWP Magazine #14: Lees hem hier

SWP Magazine #14: Lees hem hier

donderdag 20 februari

De 14e editie van het SWP Magazine is uit! Met praktische info over de samenwerking en het vormgeven van de toekomstbestendige ...

Lees meer

ISS Sustainability Day: de urgentie van duurzaamheid

ISS Sustainability Day: de urgentie van duurzaamheid

donderdag 20 februari

Door verantwoordelijkheid te nemen en lef te tonen komen ecologische en sociale transities dichterbij. Maar de sleutel voor ...

Lees meer

Gezonder naar werk met Health2Work op de WPX

Gezonder naar werk met Health2Work op de WPX

donderdag 20 februari

Gezonde, vitale en gelukkige medewerkers, daar zet Health2Work zich voor in. Hoe ze dat doen laten ze zien tijdens de WorkPlace ...

Lees meer

Studiereis ‘Campussen, innovatiedistricten en start-up hubs’

Studiereis ‘Campussen, innovatiedistricten en start-up ...

woensdag 19 februari

Na vier succesvolle eerdere edities, organiseren Bt en Twynstra Gudde op woensdag 2 en donderdag 3 april 2025 een nieuwe, ...

Lees meer

Vergaderen zoals het bedoeld is: efficiënt, duurzaam en zonder verspilling

Vergaderen zoals het bedoeld is: efficiënt, duurzaam en ...

woensdag 19 februari

In het e-zine 'sociale duurzaamheid' kon een onderwerp niet missen: vergaderen. Vergaderen staat zo centraal op kantoor ...

Lees meer

Terug naar boven