Flexapp van Approxx en BOOSTchamps maken hybride werken tot succes
Hoe geef je hybride samenwerken op de juiste manier vorm? SmartWorkPlace partner Approxx zocht daarvoor de samenwerking met BOOSTchamps.
Veel klanten van SmartWorkPlace partner Approxx zoeken naar manieren om met hun teams hybride samenwerken vorm te geven. Daarom zocht het bedrijf samenwerking met BOOSTchamps, die programma’s leveren om hybride werken te ondersteunen. Een belangrijke voorwaarde voor het laten slagen van hybride werken is de beschikbaarheid van werk- en ontmoetingsplekken op de momenten dat teamleden op kantoor willen (samen)werken of overleggen. Hoe zorg je ervoor dat teamleden en managers weten welke plekken nog vrij zijn? Sander Munsterman, co-founder van Approxx: “BOOSTchamps helpt organisaties zich voor te bereiden en steeds verder te bekwamen in succesvol hybride samenwerken. Onze Flexapp is een tool die dat praktisch ondersteunt. Een win/win voor onze klanten!”
Slim reserveren
Joyce Datema van BOOSTchamps: “Als je met je team voor een speciale meeting, brainstorm of klant naar kantoor gaat, dan wil je niet voor onaangename verrassingen staan dat er geen plek is. Met de Flexapp kunnen overlegruimtes, bureaus en zelfs parkeerplaatsen gereserveerd worden. En heb je een keer een spontaan plan om naar kantoor te komen omdat je buren bijvoorbeeld ineens een vloer gaan leggen, dan kan je meteen controleren of er nog plek is. Op het moment dat er nog maar weinig beschikbare plaatsen zijn, dan krijgen de medewerkers die niet zijn ‘ingecheckt op kantoor’ hiervan een pushbericht, als ze dat hebben ingesteld. Zo voorkom je dat je onnodig aan je reis begint.”
Waardevolle informatie
“Wat wij hier helemaal mooi aan vinden”, vervolgt Joyce’ kompaan Kiki Goedemondt, “is dat gebruikers van de app steeds kunnen aangeven of ze anoniem willen inchecken of dat ze vindbaar willen zijn voor collega’s. Zeker in de grote panden bespaart dit niet alleen de zoektijd naar een beschikbare werkplek, maar bevordert dit ook de benaderbaarheid van collega’s onderling en hun samenwerking.”
Ook de ergernis over ongebruikte reserveringen zijn verleden tijd. Sander: “Het systeem kan zo ingesteld worden dat ongebruikte ruimtes en werkplekken weer worden vrijgegeven. Bovendien biedt het voor de beheerder van een pand en bijvoorbeeld de cateraar waardevolle informatie. Is een ruimte, een gang, een etage op een rustige dag niet gebruikt? Dan is schoonmaak ook niet nodig. Hoeveel mensen hebben er gereserveerd en kan de cateraar zijn inkopen daarop afstemmen? Dat betekent ook minder verspilling.”
BOOSTchamps
Joyce: “Wij geloven dat werken effectiever, duurzamer en gezonder wordt als mensen gelukkig zijn in hun werkomgeving, waar dat ook is.” De BOOSTchamps leveren programma’s die hybride samenwerking faciliteren. Deze bestaan uit trainingen, doe-het-zelf-pakketten en een online platform waarmee directeuren, managers en teamleiders en teamleden de transitie naar hybride werken maken."
Kiki: “Samenwerken en dus ook hybride samenwerken is geen status quo. (Persoonlijk) leiderschap is iets wat je continu moet blijven ontwikkelen. We blijven daarom tools en content aanbieden waarmee het werkgeluk gemonitord kan worden en bieden we steeds nieuwe middelen om de transitie blijvend te ondersteunen.”
Kaartspel van BOOSTchamps voor hybride werkende teams. Bestemd voor alle geledingen binnen het team.
Joyce: “Onze BOOSTchamps harten gaan echt sneller kloppen van mooie innovaties als de Flexapp van Approxx, die samenwerking vergemakkelijken en bovendien een mooie bijdrage leveren aan duurzaam werken. We kunnen de app van harte aanbevelen aan elke organisatie die hybride wil werken!”
Meer artikelen van FlexApp
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...