Smart WorkPlace lanceert WorkPlace Academy

4 min

 

Smart WorkPlace lanceert WorkPlace Academy

De samenleving is mede onder invloed van corona genoodzaakt om met een andere blik naar de werkomgeving te kijken. Kennisplatform Smart WorkPlace lanceert daarom nu de WorkPlace Academy. 

Directeur Daniël van der Kolk vertelt over de plannen. Volgens Van der Kolk komt de lancering op het juiste moment omdat we als samenleving meer dan ooit bezig zijn met de werkomgeving. “Mede onder invloed van de coronacrisis stellen we steeds opnieuw vragen als ‘waar gaan we zitten?’ ‘waar mogen we gaan werken?’ en ‘hoe gaan we werken?’. Maar ook ‘hoe zorgen we dat we productief blijven?’, ‘hoe zorgen we dat we mentaal in balans blijven?’ en ‘hoe blijven we mobiel?’. Als gevolg van deze vragen verandert de workplace als ruimte en als inrichting. Tegelijkertijd blijft de door organisaties gevraagde output echter gelijk.”

De WorkPlace Academy biedt oplossingen

Van der Kolk ziet dat organisaties momenteel druk bezig zijn in hun zoektocht naar oplossingen. “Ook      ontstaan er vraagstukken over het faciliteren van de thuiswerkplek en de herinrichting van de kantoorwerkplek. Om op al die uitdagingen antwoorden te geven, is niets een betere plek dan een instituut waar kennis wordt gegeven en inzichten worden verrijkt en vandaar dat Smart WorkPlace heeft besloten juist nu de WorkPlace Academy te lanceren. In de WorkPlace Academy willen we de kennis en vaardigheden van experts delen met eindgebruikers en facility managers van organisaties. Zodat onder andere facility managers en human resource managers – als toekomstige workplace managers – straks beschikken over praktische handvaten om de noodzakelijke veranderingen te implementeren.” De WorkPlace Academy richt zich zowel op de grote corporates als op de kleine bedrijven met tien medewerkers. “Ze hebben namelijk deels dezelfde vraagstukken en deels andere vraagstukken.” 

Smart WorkPlace lanceert WorkPlace Academy   

Integrale benadering

Van der Kolk hecht eraan te benadrukken dat de WorkPlace Academy een unieke integrale visie heeft. Traditionele beroepsprofessionals zullen meer en meer moeten gaan samenwerken. Juist ook om de uitdagingen van deze tijd zoals de periode na de coronacrisis en tal van persoonlijke wensen van organisatie en haar medewerkers goed te organiseren. De WorkPlace Academy richt zich dan ook op afdelingen binnen elk bedrijf die specifiek bezig zijn met de werkomgeving: bouw, vastgoed, Facility Management, mobiliteit, Human Resource Management, IT en duurzaamheid. “Daarnaast kunnen ook mensen die niet specifiek bij een organisatie bezig zijn met de werkplek, maar die wel belang hebben bij de ontwikkelingen rond de werkplek belang hebben bij de activiteiten van de WorkPlace Academy,” zo stelt Van der Kolk. Als voorbeeld noemt hij de studenten die momenteel een HBO-opleiding HR of FM volgen, en die straks professioneel actief zijn in een wereld waarin de werkomgeving na de coronacrisis naar organisatie, ontwerp en inrichting disruptief zal veranderen: “Deze doelgroep rondt eerst een geaccrediteerde opleiding af om vervolgens zich op de WorkPlace Academy verder inhoudelijk voor te bereiden op hun toekomstige rol in organisaties. Zodat hij kan doorgroeien tot waar organisaties nu om vragen: een volwaardig workplace manager.” De WorkPlace Academy biedt bovendien de afgestudeerden nog een voordeel, zegt Van der Kolk: “Ze komen in een netwerkomgeving terecht, waarin ze naast experts ook peers ontmoeten, die werkzaam zijn in vergelijkbare functies, en waar ze zien hoe de verschillende deelgebieden integraal samenhangen.”

Twee soorten opleidingen

De WorkPlace Academy start met het aanbieden van twee soorten opleidingen. Als eerste een basisopleiding tot workplace manager, samengesteld in samenwerking met experts uit de markt. Deze gaat bestaan uit vijf dagdelen, waarbij alle relevante thema’s – facility, bouw, vastgoed, mobiliteit, HR, duurzaamheid – aan de orde komen. Deelnemers krijgen na afloop een bewijs van deelname.

Daarnaast gaat de WorkPlace Academy op specifieke thema’s workshops – een dagdeel – en masterclasses – twee dagdelen – verzorgen. “Bij de workshops en masterclasses gaat het er met name om dat de deelnemers tools krijgen, waarmee ze kunnen zorgen dat op een bepaald thema in hun organisatie een beweging op gang komt.”

Medio maart gaat de WorkPlace Academy de eerste workshops verzorgen. De eerste basisopleidingen starten eind maart. Daarbij zal vanwege corona nog veel online of blended zijn. Zodra er echter uit veiligheidsoogpunt ruimte is, zal waar mogelijk fysiek onderwijs ook een belangrijke rol gaan spelen.    

Voor meer informatie: www.workplaceacademy.nl. Of neem contact op met Daniël van der Kolk, [email protected] en 06-27003962.

Delen:

Meer nieuws

Een hoge lat leggen voor duurzaamheid

Een hoge lat leggen voor duurzaamheid

woensdag 5 februari

Een hoge focus op duurzaamheid en innovatie, terwijl schoonmaakpersoneel met zorg werd overgenomen. Daarin was schoonmaakorganisatie ...

Lees meer

Voldoet jouw vastgoed aan de geldende wet- en regelgeving?

Voldoet jouw vastgoed aan de geldende wet- en regelgeving?

woensdag 5 februari

Hoe waarborg je de veiligheid van de medewerkers en bezoekers in je gebouw? Een vraag waar veel bedrijven mee worstelen, ...

Lees meer

De zes typische profielen van hybride werkers

De zes typische profielen van hybride werkers

dinsdag 4 februari

Hybride werkers kunnen worden onderverdeeld in zes verschillende profielen. Dat blijkt uit data van het Center for People ...

Lees meer

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

Hernieuwd werkplek- en leerconcept voor Corderius College

dinsdag 4 februari

Een optimale werk- en leeromgeving met keuzes uit diverse plekken om samen te werken of te overleggen. Dát is het ...

Lees meer

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels in Europa

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels ...

vrijdag 31 januari

Een deel van het assortiment in Europa geproduceerde tapijttegels van Interface heeft de Cradle to Cradle Certified Silver-status ...

Lees meer

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

Zens breidt ecosysteem uit om slimmere werkplekken te creëren

donderdag 30 januari

Zens, marktleider in draadloze oplaadoplossingen, kondigt nieuwe samenwerkingen aan met Joan en Spacewell, twee bedrijven ...

Lees meer

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

donderdag 30 januari

Alvero en Ditt werkten samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een ...

Lees meer

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

Smart WorkPlace start 2025 met een nieuwe look

donderdag 30 januari

Een nieuw jaar, een nieuwe look! Ontvang het nieuws over de circulaire en gezonde werkplek zoals je gewend bent, maar vanaf ...

Lees meer

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

Maak een hybride werkrooster dat werkt voor je team

woensdag 29 januari

Het traditionele kantoorwerkmodel heeft plaatsgemaakt voor een meer flexibele aanpak. Terwijl organisaties soms worstelen ...

Lees meer

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

i3-Technologies en CTOUCH lanceren i3CONNECT in 2025

woensdag 29 januari

Dit nieuwe merk, ontstaan uit de fusie van de twee toonaangevende innovators op het gebied van interactieve technologie, ...

Lees meer

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

ISS Facility Services zet de stap naar de hoogste PSO-trede

dinsdag 28 januari

ISS Facility Services, wereldleider in workplace experience en facility management, heeft opnieuw de hoogste trede op de ...

Lees meer

De onderschatte waarde van vergaderingen

De onderschatte waarde van vergaderingen

dinsdag 28 januari

Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...

Lees meer

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

Opinie: Trump zet thuiswerken terug in de tijd

maandag 27 januari

Wat gaat de aanstelling van Donald Trump als nieuwe president van Amerika betekenen voor de werkomgeving? In dit opiniestuk ...

Lees meer

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

vrijdag 24 januari

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Tijd om bij de SWP Stand-Up bij IWG in Rotterdam de klokken gelijk te zetten en kennis te delen ...

Lees meer

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame en gezonde werkomgeving

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame ...

donderdag 23 januari

Robin Paul van Eck, Marketing Director bij Alvero, werkte mee aan het kantoor van Smart WorkPlace, een goede reden voor ...

Lees meer

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

CBRE sluit zich aan als nieuwe partner Smart WorkPlace

donderdag 23 januari

CBRE Global Workplace Solutions (GWS) is actief op elk gebied van commercieel vastgoed en bij uitstek een bron van kennis ...

Lees meer

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

Transformeer Werkplekken: Spacewell werkt samen met Zens

donderdag 23 januari

SWP-Partners Spacewell en Zens gaan de samenwerking aan om werkplekken slimmer en gebruiksvriendelijker te maken.

Lees meer

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

woensdag 22 januari

Steeds meer moderne kantoren kiezen voor flexwerkplekken. Daarmee is het optimaliseren van bureauruimte belangrijker geworden, ...

Lees meer

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

Een goed onderbouwde 'worktech' strategie met Bram Aarntzen

woensdag 22 januari

Na 15 jaar in de branche zet Bram Aarntzen de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Aarntzen is al jaren SWP-Expert geweest ...

Lees meer

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

GRIP Facility nieuwe partner Smart WorkPlace

dinsdag 21 januari

GRIP Facility begon in 2016 met de ambitie om het beheer van facilitaire contracten te revolutioneren. Als nieuwe partner ...

Lees meer

Terug naar boven