JiLL-app moet medewerkers tijdrovende taken uit handen nemen
Smart WorkPlace-partner JLL heeft samen met Google Cloud de Jill-app ontwikkeld, een op AI gebaseerde personal assistant, die medewerkers tijdrovende taken uit handen kan nemen.
Medewerkers kunnen spraak en tekst gebruiken om Jill zaken te laten regelen, die tijdens kantoortijd veel tijd in beslag kunnen nemen: het organiseren van vergaderingen, het zoeken van collega’s, het opzoeken van menu’s of vertrektijden, het inschakelen van een bepaalde dienst en het vinden van een werkplek of vergaderruimte.
JLL en Google Cloud ontwikkelden Jill omdat ze zagen dat mensen privé en onderweg al veel gebruik maken van zulke tools, maar nog amper op het werk. Jill maakt gebruik van de grote hoeveelheid smart data die tegenwoordig beschikbaar zijn over gebouwen, gebruikersinteracties en andere transacties. Deze smart data worden gecombineerd met Google Cloud technologie, van onder meer Google Cloud, Dialogflow en Kubernetes.
Deze zomer worden er pilots gedraaid met Jill. JLL verwacht dat Jill later dit jaar in de VS beschikbaar zal zijn. JiLL werd ontwikkeld in de JLL Labs Silicon Valley hub in Menlo Park, Californië.
JLL
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...
Succesvoorbeelden gezonde en circulaire werkomgevingen
dinsdag 21 november
Een circulaire en gezonde werkomgeving is allerminst een utopie. Dat bleek tijdens SWP op Locatie bij Tarkett in Waalwijk, ...