JiLL-app moet medewerkers tijdrovende taken uit handen nemen
Smart WorkPlace-partner JLL heeft samen met Google Cloud de Jill-app ontwikkeld, een op AI gebaseerde personal assistant, die medewerkers tijdrovende taken uit handen kan nemen.
Medewerkers kunnen spraak en tekst gebruiken om Jill zaken te laten regelen, die tijdens kantoortijd veel tijd in beslag kunnen nemen: het organiseren van vergaderingen, het zoeken van collega’s, het opzoeken van menu’s of vertrektijden, het inschakelen van een bepaalde dienst en het vinden van een werkplek of vergaderruimte.
JLL en Google Cloud ontwikkelden Jill omdat ze zagen dat mensen privé en onderweg al veel gebruik maken van zulke tools, maar nog amper op het werk. Jill maakt gebruik van de grote hoeveelheid smart data die tegenwoordig beschikbaar zijn over gebouwen, gebruikersinteracties en andere transacties. Deze smart data worden gecombineerd met Google Cloud technologie, van onder meer Google Cloud, Dialogflow en Kubernetes.
Deze zomer worden er pilots gedraaid met Jill. JLL verwacht dat Jill later dit jaar in de VS beschikbaar zal zijn. JiLL werd ontwikkeld in de JLL Labs Silicon Valley hub in Menlo Park, Californië.
JLL
Basiscursus WorkPlace Management krijgt rapportcijfer 8
zondag 24 december
De Basiscursus WorkPlace Management is met het rapportcijfer 8 goed gewaardeerd door de cursisten. Wil jij 2025 goed beginnen? ...
Draaijer Groep en HEYDAY slaan handen ineen
zaterdag 23 december
Per 1 januari 2025 voegen HEYDAY en Draaijer Groep de directies samen. De nieuwe algemeen directeur Danny van Rossum (foto): ...