Bedrijfsleven kan bij data-analyse zich laten inspireren door de sportwereld

Bedrijfsleven kan bij data-analyse zich laten inspireren door de sportwereld

Data-analyse speelt zowel in de sport als bij het bedrijfsleven een grote rol. Smart WorkPlace partner SAS zette daarom in ‘Ahead of the game’ vijf inspirerende voorbeelden op een rij.

  • Het eerste voorbeeld laat zien hoe het ijshockeyteam van de Boston Bruins data-analyse gebruikt om de fan-experience in de thuishaven TD Garden nog verder te verbeteren.
  • Het tweede voorbeeld laat zien hoe data-analyse wordt gebruikt om de prestaties van de Britse roeiers te verbeteren in een sport waarin kleine marges vaak het verschil maken.
  • Het derde voorbeeld laat zien hoe het basketballteam van Orlando Magic data-analyse gebruikt om de fan-experience wereldwijd te verbeteren en om trouwe fans te belonen.
  • Het vierde voorbeeld gaat over het Zuid-Koreaanse honkbalteam kt wiz. Dat gebruikt data-analyse om haar loyaltyprogramma te verbeteren, fangedrag te analyseren en de effectiviteit van marketingcampagnes te meten.
  • Het vijfde en laatste voorbeeld tenslotte gaat over de Zweedse ijshockeybond. Zij gebruiken data-analyse om spelers te selecteren voor de World Cups.

Click hier om het rapport te bestellen.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven