Thema van de maand maart: Hospitality
Elke maand licht Smart Workplace een thema in relatie tot de werkomgeving uit. In de maand maart is het thema hospitality. Hospitality bevindt zich letterlijk in de frontlinie van de organisatie en verdient daarom aandacht.
Hospitality professionals verwelkomen, wijzen de weg, zorgen voor de juiste opvolging en voelen haarfijn aan waar de bezoeker behoefte aan heeft. Met plezier dragen ze de verantwoordelijkheid om namens de hele organisatie een positieve eerste indruk af te leveren.
Het belang van hospitality
Hospitality wordt een steeds belangrijker begrip voor de werkomgeving. Je welkom voelen als medewerker of bezoeker. Het werk wordt steeds meer gedaan in teamverband met wisselende interne en externe samenstellingen waarvoor een specifieke team-werkomgeving nodig is, zoals bijvoorbeeld bij agile werken of scrum. Nu mensen meer terugkeren naar kantoor, maar ook nog veel thuiswerken is het begrip 'hospitality' een breed maar belangrijk onderwerp. Organisaties die er in slagen een positief eerste én laatste gevoel op te roepen bij hun gasten, hebben daarmee een effectieve tool in handen om hun imago te versterken bij interne- en externe betrokkenen.
De redactie van Smart Workplace ontvangt graag content, innovaties en ideeën over dit thema! Heb je een goed artikel of idee? Stuur deze dan op naar redactie@smartwp.nl.
Basiscursus WorkPlace Management: “Naar een ecosysteem ...
zaterdag 25 november
Eindelijk was het zo ver: de eerste dag van de basiscursus WorkPlace Management. Op een treffende locatie: het Koning Willem ...
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...