Impact verkopen met Breedweer

Impact verkopen met Breedweer

Jack Stuifbergen, directeur van Breedweer, legt tijdens de afgelopen Executive Breakfast uit waarom hij ooit besloot sociaal ondernemer te worden en waarom hij zich na 2015 richt op het verkopen van impact.

Breedweer levert dienstverlening en schoonmaak en creert hiermee impact op acht van de zeventien Sustainable Development Goals (SDG's)

Maatschappelijk ondernemen

“Als Breedweer hebben we wel doelen waarbij de sky de limit is. Tegelijkertijd moet aan de opdrachtgeverkant wel substantieel iets veranderen. Die moet – zeker als hij met gemeenschapsgeld werkt – bij inkoop de vraag aan ons stellen wat het maatschappelijk rendement en de impact is. Want daardoor worden we gedwongen anders te gaan ondernemen.”

Jack wil zijn 800 medewerkers vooral meenemen in duurzaamheid door duurzaamheid en de SDG’s te integreren in de MBO-opleidingen van Breedweer. “Daarbij wil ik hen een andere mindset meegeven – je bent geen schoonmaker, maar impactmaker – en ze ook leren dat ze tegen onze opdrachtgevers gaan zeggen dat het anders en duurzamer kan. Bijvoorbeeld door afval te scheiden. Op die manier kan onze schoonmaker de organisatie van onze klant in beweging brengen.”

Duurzaamheid is niet langer vrijblijvend

Jack wijst erop dat duurzaamheid niet langer een keuze of vrijblijvend is. “Je ontkomt er niet aan, je moet het gaan doen. In 2024 zijn alle grote organisaties verplicht om aan de Corporate Sustainability Reporting Directive te voldoen, de EU-richtlijn om te rapporteren over de impact van de organisatie op het gebied van mens en milieu.

Benieuwd naar het volledige artikel en de input van de andere aanwezigen? Lees dan het verslag hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven