Heineken en NTT openen digitaal kantoor
NTT Ltd. kondigt de opening aan van een nieuw digitaal kantoor in Krakau van het HEINEKEN Shared Services Center. Daarmee realiseert het bedrijf een hybride werkplekmodel op hun hoofdkantoor.
HEINEKEN Global Shared Services is een integraal onderdeel van HEINEKEN, dat sinds 2012 in Krakau is gevestigd. Het besluit om de financiële en operationele Shared Services Centers van het bedrijf vanuit Malopolska naar deze locatie te verhuizen, was een kans om opnieuw te kijken naar de optimalisatie van het netwerk van de campus.
"Met 27 verschillende nationaliteiten en 17 verschillende talen binnen ons bedrijf, zijn we ons zeer bewust dat effectieve communicatie een belangrijke rol speelt,", zegt Ewa Szalewska, Head of People Function bij HEINEKEN. "Na de pandemie zagen we een toename van het hybride werken en dit heeft invloed op de manier waarop medewerkers samenwerken en communiceren. We hebben daarom besloten om een digitaal kantoor te creëren dat ons team in de toekomst zal ondersteunen en in staat zal stellen om hun taken uit te voeren, ongeacht de plaats waar medewerkers inloggen.”
Op dit moment is een dergelijke strategie voor velen nog toekomstmuziek. Volgens een onderzoek van NTT denken 8 van de 10 bedrijven namelijk dat het ondersteunen van thuiswerken nog steeds een uitdaging is.
De HEINEKEN ervaring
Een van HEINEKEN's primaire doelen bij het moderniseren van het kantoor in Polen was om tegemoet te komen aan de eisen van een hybride werkplek die getalenteerde, bekwame mensen uit heel Europa aantrekt. Een andere overweging was de wens om het infrastructuurbeheer te vervangen door een managed services model, zodat het relatief kleine interne IT-team zich kan richten op interne diensten.
Hardware
NTT werkt samen met Logitech die hardware-oplossingen voor het thuiswerken levert. Het kantoor in Krakau beschikt over camera's, audiosystemen, videoterminals en verschillende presenteermogelijkheden om de kwaliteit van het werk te verbeteren.
"Alle werknemers gebruiken dezelfde digitale werkomgeving, ongeacht of ze op kantoor of thuis werken. Dit uniforme systeem zorgt voor een eenvoudige en probleemloze bedrijfsvoering. De gebruikte oplossingen zijn modulair, wat betekent dat we ze gemakkelijk kunnen uitbreiden en combineren, en later ook kunnen opschalen", verduidelijkt Bartosz Gruza, manager bij Logitech.
Basiscursus WorkPlace Management: “Naar een ecosysteem ...
zaterdag 25 november
Eindelijk was het zo ver: de eerste dag van de basiscursus WorkPlace Management. Op een treffende locatie: het Koning Willem ...
CSRD: KANS OF BEDREIGING?
woensdag 22 november
Bij Breedweer Facilitaire Diensten, een bedrijf dat schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, was Smart WorkPlace ...