Social Responsability in juni centrale thema bij Smart WorkPlace

Social Responsability in juni centrale thema bij Smart WorkPlace

Social Responsability wordt voor bedrijven een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er steeds meer over communiceren. Daarom is Social Responsability in juni het centrale thema bij Smart WorkPlace.

Bij een goed beleid rond Social Responsability zijn er echter wel een aantal belangrijke uitgangspunten:

  • Social Responsability-programma’s moeten oprecht zijn en niet alleen om uiterlijk vertoon draaien. Woorden over waar je als bedrijf voor staat moeten onderbouwd worden met daden die een vorm van impact hebben.
  • Social Responsability-activiteiten moeten aantoonbare impact hebben op het doel dat ze ondersteunen. 
  • Social Responsability-initiatieven moeten gedragen worden door het hele bedrijf: van stagiair tot CEO. 

Als het goed wordt gedaan, kan Social Responsibility een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van een positieve relatie met zowel medewerkers als klanten. Mensen willen het gevoel hebben dat de organisaties waar ze voor werken en aankopen doen, ook hun waarden weerspiegelen. Het motiveert medewerkers doordat zij het gevoel hebben dat hun werk goede doelen ondersteunt waar ze om geven, en klanten zijn om dezelfde reden meer bereid om hun geld aan een bepaald merk te besteden.  

Smart WorkPlace ziet dat organisaties steeds meer bezig zijn met Social Responsibility. Heeft u initiatieven of innovaties die te maken hebben met Social Responsibility? Stuur dan een mail naar de redactie via peter@smartwp.nl.

Wilt u Partner van het Smart WorkPlace netwerk worden en daarmee koploper, innovator en integrator in het vormgeven van een slimme, gezonde en circulaire werkomgeving worden? Click dan hier voor een offerteaanvraag.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven