Zoom introduceert virtuele receptionist
De videobeldienst Zoom komt met een virtuele receptionist voor bedrijven, zodat ze tijdens een pandemie het persoonlijke contact kunnen beperken.
Bedrijven kunnen een speciaal scherm bij de ingang plaatsen, waar een receptionist vanuit huis of een andere ruimte op kantoor verbinding mee kan maken. De receptionist kan de bezoeker op deze manier begroeten. De receptionist kan vervolgens op afstand bijvoorbeeld deuren openen of met gelinkte apparatuur de temperatuur van een bezoeker opnemen.
Zoom maakt al langer software waarmee bedrijven kunnen videobellen. Het bedrijf groeide in korte tijd razendsnel, omdat veel mensen vanwege het coronavirus noodgedwongen moeten thuiswerken.
Nu in sommige landen de kantoren deels weer opengaan, zoekt Zoom naar manieren om relevant te blijven. De virtuele receptionist is daar een voorbeeld van. Daarnaast maakt het bedrijf speciale camera’s waarmee vergaderingen op kantoor ook virtueel door anderen bijgewoond kunnen worden.
Zoom heeft ook een paar updates voor zijn videochatsoftware aangekondigd, waaronder de mogelijkheid om apps rechtstreeks in Zoom te integreren.
De onderschatte waarde van vergaderingen
dinsdag 19 december
Vergaderingen zijn veel meer dan momenten van overleg: ze vormen een spiegel van de cultuur binnen jouw organisatie. In ...
Duurzaam aanbesteden in de facilitaire sector: het kan!
dinsdag 19 december
We hebben de mond vol over duurzaamheid. In de praktijk blijkt duurzaam opereren een stuk weerbarstiger, concluderen deelnemers ...