Coöperatie VGZ voert de zorgverzekering uit voor verschillende merken. Het hoofdmerk is VGZ. Daarnaast bestaan er nog acht andere merken. In totaal verzekert de coöperatie bijna 4 miljoen klanten. Dit doet VGZ zonder winstoogmerk.
Als coöperatie werkt VGZ samen aan een gezonder Nederland en een toekomstbestendige zorg. De meerjarenstrategie tot en met 2025 gaat uit van de volgende missie en visie:
Missie
VGZ is dé partner voor de leden en hun naasten met persoonlijke oplossingen voor de gezondheid en zorgvragen.
Visie
VGZ gelooft dat Nederland gezonder wordt en de zorg goed, toegankelijk en betaalbaar blijft als leden meer grip hebben op hun gezondheid en zorg.
Vanuit een ecosysteem vernieuwt VGZ de gezondheids- en zorgketens gebaseerd op de principes van Zinnige Zorg en helpt VGZ de leden met op maat gemaakte en verrassend gemakkelijke oplossingen.
VGZ handelt duurzaam solidair en inclusief voor leden, medewerkers en de maatschappij vanuit de coöperatieve identiteit.