Martine Maaks

Martine Maaks

Experts SWP.

Functie:Specialist Employee Experience
Organisatie:NTT Netherlands
Telefoon:06-11700366

Website:

Martine Maaks is binnen NTT Ltd Specialist Employee Experience. Ze helpt klanten graag om te kijken hoe zij de medewerkerstevredenheid kunnen vergroten, zodat er efficiënter en productiever gewerkt kan worden door de medewerkers zelf en onderling. Vervolgens kijkt ze met de klant naar welke technologie daar uiteindelijk voor gebruikt kan worden. De medewerker wordt hierbij echt centraal gezet: waar moet een medewerker bij kunnen om zijn werk te kunnen doen, welke data kunnen worden verzameld in een gebouw om een betere ervaring aan de medewerker mee te geven en hoe kunnen klanten dit faciliteren en ook nog veilig/secuur en prettig werkbaar aanbieden aan de medewerker.

Maaks praat graag met mensen van HR om er achter te komen wat er onder de medewerkers speelt en wat er verbeterd kan worden. Daardoor kan er vervolgens met de afdelingen IT en facilitair gekeken worden hoe dit bereikt kan worden, zonder dat er voor elk probleem een silo oplossing opgetuigd wordt. Dit is van belang want ook voor de IT en facility afdeling moet de oplossing goed te beheren zijn. Uiteindelijk is het gezamenlijke doel: hoe creëer je een win-win situatie voor iedereen met de hoogst mogelijke Employee Experience.

Steeds vaker kijkt Maaks ook naar hoe het gebouw kan bijdragen aan de Employee Experience. Een slim/smart gebouw levert een bedrijf veel inzichten op, zodat het bij kan sturen naar aanleiding van het gebruik van de medewerkers. Denk hierbij aan ‘people count-data’ in vergaderruimtes om te bepalen of er behoefte is aan meer grotere of kleinere vergaderruimtes of denk aan het reserveren van vergaderruimtes en bureaus. Ook kunnen data inzicht geven in antwoorden op vragen als waarom het ene bureau ‘populairder’ is dan het andere, is het huidige aantal bureaus nog wel nodig, of is het op bijvoorbeeld vrijdag wel nodig om de bovenste verdieping open te stellen, zodat er bespaard kan worden op energie- & schoonmaakkosten. NTT kijkt bij alle trajecten niet alleen naar de techniek, maar helpt bedrijven ook graag met het verandertraject dat nodig is om deze techniek over te brengen naar de medewerkers. Een training alleen is namelijk niet voldoende om optimaal gebruik te maken van de nieuwe tools die aangeboden worden aan de medewerkers.

Zelf vindt Maaks het erg leuk om echt te begrijpen waar een bedrijf tegenaan loopt op het gebied van Employee Experience. Wat wil het bedrijf bereiken en wat houdt ze tegen om dit aan te kunnen bieden aan de medewerkers. Haar uitdaging omschrijft ze als volgt: hoe kunnen we nu echt bijdragen aan een fijnere werkplek, want een werkplek is tegenwoordig niet meer een plek waar we naar toe gaan om te werken, het zijn de mensen die het werk doen.

Social Media

Linkedin   

Naar het overzicht

Terug naar boven